سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

تهران- ایرنا- هفته ششم لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی تراکتور و دست بالاتر پرسپولیس مقابل استقلال در دربی شماره ۱۰۴ همراه بود.

به گزارش ایرنا، در حالی فصل جدید لیگ برتر فوتبال از هفته ششم هم عبور کرد که این رقابت‌ها هر چه جلوتر می‌رود، هم در بالا و هم در پایین جدول با حساسیت و جذابیت بیشتری دنبال می‌شود. به طوری که لیگ، هر هفته یک صدرنشین جدید به خودش می‌بیند. در گزارشی فراز و فرودهای هفته ششم را بررسی کرده‌ایم.

تراکتور در مسیر قهرمانی؟

تراکتور تبریز صدرنشین جدید لیگ برتر است؛ تیمی که در تمام فصل‌های اخیر برای قهرمانی خیز بر می‌داشت اما در ادامه از قظار مدعیان جدی جا می‌ماند. داستان تراکتور در فصل بیست‌وچهارم اما انگار با فصل‌های قبل فرق می‌کند. پرشورها که با انتخاب دراگان اسکوچیچ و جذب مهره‌های اسم و رسم‌دار فصل جدید را شروع کرده‌اند، این هفته در اصفهان، سپاهان دیگر مدعی قهرمانی را از پیش رو برداشتند تا با کسب چهارمین برد در شش هفته گذشته از لیگ به صدر جدول بروند.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

آنها به نظر می‌رسد با کسب دومین برد متوالی و رسیدن به صدر، از بحرانی که در هفته سوم می‌خواست گریبانشان را بگیرد، فعلا عبور کرده‌اند. تراکتور در هفته سوم با شکست مقابل ذوب‌آهن در تبریز، هودارانش را شگفت‌زده کرد اما آنها در ادامه با ۲ پیروزی متوالی که آنها را به صدر جدول چسبانده است، دوباره به روند صعودی‌شان ادامه می‌دهند.

هر چند برای قضاوت زود است اما به نظر می‌رسد تراکتور در لیگ بیست و چهارم جدی‌تر در مسیر قهرمانی حرکت می‌کند و به نظر می‌رسد آنها با ادامه این روند، می‌توانند یکی مدعیان اصلی جام بیست و چهارم باشند. تیمی که با داشتن یک دو جین بازیکن نامدار به همراه یک مربی امتحان پس داده در کنار هواداران پرشور، می‌تواند برای جام دورخیز کند. اگر چه هنوز تنها یک پنجم از لیگ گذشته است و راهی ۲۴ هفته‌ای پیش روی اسکوچیچ و شاگردانش برای بالا بردن اولین جام قهرمانی لیگ برتر است.

آخر فصل دوباره حسرت می‌خورند؟

پیش از شروع فصل، از سپاهان هم به عنوان دیگر مدعی جام نام برده می‌شد؛ تیمی که با هزینه‌های نجومی و جذب گلچینی از بهترین بازیکنان داخلی و خارجی‌های با کیفیت، در سومین سال حضورژوزه مورایس، جام را هدف گرفته بود.

به نظر می‌رسد اما گویا داستان فصل گذشته برای مورایس و شاگردانش در حال تکرار است. آنها در لیگ و بیست و سوم با ۳ برد متوالی، شروع طوفانی داشتند اما در ادامه این تیم روی نوار شکست قرار گرفت و با از دست دادن امتیازهای حیاتی، در پایان لیگ نتوانست طلسم‌شکنی کند.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

در فصل جدید هم گویا همان روند برای سپاهان در حال طی شدن است. سپاهان این هفته به تراکتور باخت تا پس از تساوی هفته گذشته، از مسیر بردهای متوالی اول فصل فاصله بگیرد و وارد بحران شود. سپاهان در شرایطی از ۴ بازی اول از ۱۲ امتیاز ممکن، ۱۲ امتیاز به دست آورده بود که در ۲ هفته اخیر از با یک مساوی و یک باخت از ۶ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز به دست آورده است.

دور شدن سپاهان از جاده برد در ۲ هفته اخیر و پس از شکست این تیم برابر تراکتور، سرانجام کاسه صبر هواداران این تیم را لبریز کرد تا آنها برای مورایس، شعار «حیا کن، رها کن» سر بدهند. مورایس با توجه به این نتایج، فرصت زیادی برای جبران نخواهد داشت و مدیران سپاهان امیدوارند این بحران که از شکست این تیم در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد، موقتی باشد و آنها با عبور از این وضعیت، بیشتر از این امتیاز از دست ندهند. امتیازهایی که شاید حسرتش در پایان فصل بر دل‌شان بماند.

پرسپولیس ترک عادت نمی‌کند

پرسپولیس با سرمربی اسپانیایی هم مانند یک دهه اخیر از همین شروع لیگ برای قهرمانی زین کرده است. آنها در مهم‌ترین دیدار هفته ششم، استقلال را شکست دادند تا فاتح دربی ۱۰۴ لقب بگیرند. این پیروزی برای قرمزها یک تیر و ۲ نشان بود؛ آنها هم سومین برد متوالی‌شان را پس از ۲ تساوی متوالی در ۲ هفته اول لیگ جشن گرفتند و هم با یک بازی کمتر، به ۲ امتیازی صدر رسیده‌اند. پرسپولیسی‌ها در لیگ بیست و چهارم برای دفاع از عنوان قهرمانی یک سد محکم مقابل سایر مدعیان خواهند بود، تیمی که گویا به برد و قهرمانی عادت کرده است.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

علاوه بر اینکه به نظر می‌رسد موتور پرسپولیس در خط حمله در حال روشن شدن است، آنها در خط دفاع هم در ۵ بازی تنها ۲ گل دریافت کرده‌اند و پس از گل‌گهر که تنها یک گل خورده دارد، بهترین خط دفاعی را داشته‌اند. عملکردی که نشان می‌دهد هم در جلو و هم درعقب زمین، پرسپولیس به شرایط قابل قبول نزدیک شده است که همین موضوع کار را برای سایر مدعیان برای عبور از این تیم سخت‌تر می‌کند.

استقلال در بحرانی که ادامه دارد

برخلاف پرسپولیس، روزهای تاریک استقلال در فصل جدید ادامه دارد. آنها این هفته در دربی شکست خوردند تا ناکامی‌های‌شان در لیگ بیست و سوم بیشتر از همیشه توی چشم بزند. استقلال که لیگ را با برد آغاز کرد در ۴ بازی بعدی ۲ باخت و ۲ مساوی کسب کرده و در پایان هفته ششم با یک بازی کمتر در رده دهم جدول است. جایگاهی که برای هواداران تیمی که فصل گذشته تا دقایق آخر برای قهرمانی تلاش می‌کردند، قابل قبول نیست.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

نکونام اگر چه پس از دربی، نامه استعفایش را برای مدیرعامل استقلال ارسال کرد اما در ادامه با توجه به نزدیک بودن بازی با السد در لیگ قهرمانان آسیا، با نظر مدیران باشگاه به اردو برگشت تا امشب در دوحه روی نیمکت استقلال بنشیند. اگر چه به نظر می‌رسد، این حضور موقتی باشد و پس از بازگشت استقلال از قطر این تیم آبستن اتفاقات جدیدی باشد.

ملوان پا به پای پولدارها

ملوان را باید سورپرایز فصل جدید لیگ برتر به حساب آورد. تیمی که با بودجه محدود توانسته تا پایان هفته ششم پا به پای سایر تیم‌های مدعی در جدول حرکت کند و حتی بالاتر از آنها قرار بگیرد. آنها دقیقا مانند تراکتور و سپاهان به عنوان تیم‌های اول و دوم نتیجه‌ گرفته‌اند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم ایستاده‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

ملوان این هفته هم استقلال خوزستان را شکست داد تا علاوه بر ثبت دومین برد متوالی، چهارمین پیروزی را در ششمین بازی ثبت کند.

باید دید شگفتی‌سازی ملوان تا کجا ادامه پیدا می‎‌کند؟ آیا مازیار زارع و شاگردانش می‌توانند به روند فوق‌العاده‌شان به صورت طولانی ادامه بدهند یا آنها هم مانند برخی شگفتی‌سازان فصل‌های گذشته در میانه راه توقف می‌کنند.

آژیر قرمز در اردوی مهمان تازه‌وارد

آژیر قرمز در اردوی تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر، در همین هفته‌های ابتدایی فصل جدید به صدا درآمده است. خیبر در حالی لیگ برتر را با برد مقابل هوادار آغاز کرد که در ادامه با یک روند نزولی به جمع تیم‌های پایین جدولی اضافه شده است.

سایه‌روشن‌های هفته ششم؛ از صدرنشینی پرشورها تا شهرآوردی که به رنگ قرمز درآمد

خیبر در هفته ششم به آلومینیوم اراک باخت تا دومین شکست متوالی و سومین شکست این تیم در ۶ بازی گذشته هم ثبت شود. آنها تا پایان هفته ششم عملکردشان با ۳ باخت، ۲ مساوی و یک برد، برای هوادارانشان ناامید کننده بوده است و اگر همین دست فرمان را مارکو اورلیو برزیلی و شاگردانش ادامه بدهند باید خودشان را برای بازگشت دوباره دسته اول آماده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha