حدنگاری بیش از  ۹۹ درصد از اراضی ملی و کشاورزی شهرستان کنگان                  

بوشهر- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: با انعقاد قراردادهایی از مجموع یک هزار و ۵۸۸ هکتار اراضی زراعی شهرستان کنگان ، اسناد مالکیت یک  هزار و ۵۷۲ هکتار صادر شد.

محمدرضا بزرگمهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت کار در حوزه ثبت اسناد، اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه امسال، سند مالکیت ۵۸ هزار و ۴۰۳ هکتار از اراضی ملی و یک هزار ۵۷۲ هکتار از اراضی کشارزی شهرستان کنگان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۵ فقره سند مالکیت ششدانگ کشاورزی مفروضی در شهرستان کنگان صادر شده، افزود: این کار همچنان ادامه دارد و انتظار بر این است متقاضیان ثبت‌نام کنند تا سند مالکیت برای اراضی آنها صادر شود.

عضو شورای قضایی استان بوشهر تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال، سه هزار و ۸۸۷ سند مالکیت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

خدمات دولتی به اسناد دفترچه ای ممنوع شد/ لزوم تعویض سندهای قدیمی

صدور ۳۰۰ سند مالکیت در «چله خدمت» ثبت اسناد بوشهر

سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی بوشهر صادر شد

بزرگمهر عنوان کرد: با توجه به جانمایی و تثبیت این اراضی در بانک کاداستر و صدور سند مالکیت آنها، امکان وجود معارض حتی برای یک متر آنها هم وجود ندارد.

وی بیان کرد: این اقدام از تشکیل پرونده و دعاوی حقوقی جلوگیری و به حفظ اراضی ملی استان کمک می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر درباره حدنگاری اراضی کشاورزی یادآور شد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد تصرفات اراضی توسط کشاورزان از طریق اسناد عادی و نقل و انتقالات عدیده‌ اراضی طبق آنها انجام می گرفت، پرونده های زیادی در مراجع قضایی تشکیل می شد.

بزرگمهر گفت: بر این اساس ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی بود که خود آسیب جدی محسوب می شد و سازمان ثبت اسناد از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست این مشکلات را به حداقل برساند تا تمامی اراضی استان سند دار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha