وزیر کشور: آموزش‌و پرورش ظرفیت بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد

تهران-ایرنا-وزیر کشور با بیان این که آموزش‌و پرورش ظرفیت بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد، گفت: اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم و کشور ما در عرصه دانش، تعلیم و تربیت موفق باشد باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «اسکندر مؤمنی» روز دوشنبه در همایش "تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت" که با حضور «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و شهید نیلفروشان، گفت: حادثه تلخی بود و کل جهان اسلام و ملت‌های آزاده متاثر شدند.

وی گفت: بدون تردید نتیجه این خون بر زمین ریخته شده به نابودی رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی و تحکیم اتحاد جبهه مقاومت منجر خواهد شد .

وزیر کشور دغدغه بزرگ همه کشور را موضوع آموزش دانست و افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری موضوع آموزش و پرورش است که حضور دکتر کاظمی در وزارت آموزش و پرورش می تواند به این موضوع کمک شایانی نماید.

مؤمنی تأکید کرد: اگر ارتباط و تعامل هدفمندی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم، می‌توانیم ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کار را پیش ببریم.

وزیر کشور یادآور شد: حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم که با احتساب والدین و معلمان، ظرفیت گسترده و هدفمندی  در این وزارتخانه  داریم که در هیچ وزارتخانه‌ای پیدا نمی‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم آینده بهتری برای کشور رقم زنیم و در عرصه علم و آموزشپیشرو باشیم باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم. بنابراین اولویت اول ما، وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. سامانه شاد روزانه ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد و یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ است.

مؤمنی تصریح کرد: برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، فضا فراهم شده و از این بابت مشکلی نداریم. اما اگر درمان به‌خوبی انجام نشود، این چرخه ادامه خواهد داشت؛ لذا لازم است راه‌های درمان، داروهای جدید و … بررسی شود تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر روی درمان تمرکز نکنیم، حتما دچار مشکل خواهیم شد.

وزیر کشور یادآور شد: شروع اجرای برنامه هفتم، با آغاز کار دولت چهاردهم در سال ۱۴۰۳ همزمان شده و ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم کرده است. باید تکالیفمان را در این برنامه به‌جای بیاوریم که از زمانبندی عقب نمانیم. یک کارگروه ویژه‌ای تشکل شود و بر اجرای برنامه‌ها نظارت داشته باشد تا بتوانیم اعتبار دریافت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha