صیانت از ایمنی و سلامت کارگران اولویت وزارت تعاون است

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: صیانت از قانون کار، سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه کارگران از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه های پر خطر که به مناسبت گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی در یکی از مجتمع های مسکونی در حال ساخت در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تبیین فرهنگ ایمنی و حفاظت فردی در جامعه مستلزم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی است.

وی با بیان اینکه️ رعایت اصول ایمنی، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: در بازرسی از واحدهای کارگری، کارخانجات، معادن و ساختمان ها و کارگاه های پر خطر با متخلفان مماشات نخواهیم کرد و ضمن برخورد با کارفرمایان متخلف، آنان را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اهمیت ایمنی در تمامی محیط های کارگری و به ویژه ساختمان ها و کارگاه های پر خطر، کارگران را از سرمایه های ارزشمند استان و کشور خواند و گفت: مطابق بررسی های آماری در سال‌های گذشته، بیشترین تعداد حوادث شغلی در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده و کارگرانی که موارد ایمنی را رعایت نکرده اند متاسفانه دچار حادثه شده یا جان خود را از دست داده اند.

پیشکاری به ۱۲ هزار بازرسی از ساختمان ها، کارخانجات و کارگاه و واحدهای کارگری توسط بازرسان کار استان اشاره داشت و اضافه کرد: آموزش و توانمند سازی کارگران و استادکاران می تواند در کاهش حوادث ناشی از کار تاثیرگزار باشد.

وی از کارفرمایان خواست اصول ایمنی را در اولویت کاری خود قرار داده و زمینه حضور کارگران را در دوره های آموزشی ایمنی و حفاظت فردی فراهم کنند.

پیشکاری با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی و حفاظت فردی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، از ادارات و سازمان های دولتی، مراجع قضایی، دستگاه های نظارتی و بخش های خصوصی خواست ادارات کار استان را در بازرسی از واحد های متخلف و نظارت بر اجرای قانون کار و رعایت مورد ایمنی و حفاظت فردی یاری کرده تا شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha