آنروا: شرایط بهداشتی و زندگی در سراسر غزه «غیرانسانی» است

تهران - ایرنا - آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که شرایط بهداشتی و زندگی در نوار غزه «غیرانسانی» است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آنروا در شبکه اجتماعی «ایکس» افزود: در حالی که فاضلاب به خیابان ها سرایت کرده است، کوه‌هایی از زباله در مناطق مرکزی غزه در حال انباشته شدن هستند.

این آژانس وابسته به سازمان ملل نسبت به وقوع یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع در غزه هشدار داد و اضافه کرد: خانواده ها چاره ای جز زندگی در کنار این زباله های انباشته شده ندارند و آنها در معرض بوی نامطبوع و خطر یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع قرار دارند.

آنروا در این بیانیه خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد.

پیشتر «یحیی رشدی السراج» شهردار شهر غزه در اوایل شهریور امسال درباره اوضاع وخیم بهداشت و آب آشامیدنی در این شهر هشدار داده و گفته بود: ما درباره شیوع بیماری های واگیر به سبب انباشت زباله ها و نبود آب آشامیدنی سالم هشدار می دهیم.

همچنین «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی با محکوم کردن موانع عمدی رژیم صهیونیستی در دستیابی فلسطینیان نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه، گفته بود: محاصره، گرسنگی و بیماری‌ها به زودی به قاتلان اصلی مردم نوار غزه تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha