۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85612665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی باعث طغیان پشه آئدس در استان بوشهر خواهد شد

بوشهر- ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با شروع فصل پائیز و احتمال بارش‌ها بدلیل شرایط زیست محیطی پشه آئدس و تخم‌گذاری این پشه در آب‌های راکد ، احتمال افزایش شمار پشه در این استان بصورت تصاعدی وجود دارد.

" قاسم برجویی " روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون در شهرستان های عسلویه، کنگان ، دشتستان و جم پشه آئدس صید شده است که با بارش باران در ماه های آبان و آذر خطر افزایش تصاعدی این پشه وجود دارد .

وی افزود: باتوجه به اینکه بهسازی محیط برای مبارزه با پشه آئدس ، پایه و اساس پیشگیری از تب دنگی است بنابراین نظارت مستمر بر بهسازی محیط باید در دستور کار همه سازمان ها قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: برای موفقیت در کنترل پشه آئدس و بیماری های ناشی از آن ، علاوه بر تامین منابع انسانی و مالی ، همکاری بین بخشی بخصوص به همکاری فرمانداری ها و شهرداری ها نیاز است.

برجویی فرد ادامه داد: هم اینک افزون بر استان بوشهر ، پشه آئدس در استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، گیلان ، مازندران ، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز صید شده است .

بیشتر بخوانید

شناسایی کانون اصلی تکثیر پشه ناقل "تب دنگی" در مازندران

گسترش قلمرو پرواز پشه آئدس در مازندران به پنج شهرستان

شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور

وی تصریح کرد: نخستین اقدام برای مقابله، نظام مراقبتی و پیشگیری از آلودگی پشه آئدس ، پاک سازی مناطق با همکاری مسوولان است.

برجویی فرد ادامه داد: باتوجه به اینکه حداکثر قدرت مسافت پروازی پشه آئدس ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر است باید اطراف بیمارستان ها بعنوان یک اولویت و ضرورت با همکاری مسوولان از پسماند ، فاضلاب و آب های راکد پاک سازی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بدلیل گستردگی مساحت استان اقدامات پرسنل بهداشتی به تنهایی جوابگوی مقابله با این پشه نیست و ضرورت همکاری بین بخشی را دوچندان کرده است.

برجویی گفت: مشارکت گروه های مردمی و تخصیص بودجه توسط دهیاری ها و شهرداری‌ها برای افزایش سواد سلامت مردم نقش مهمی در پیشگیری از گسترش پشه آئدس دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha