مدیرکل بازرسی: ۲۱۰ گلوگاه فساد در استان کرمانشاه شناسایی شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه از شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فساد در استان پس از بررسی‌های انجام شده خبر داد و گفت: سال گذشته در بخش‌های مختلف موفق به صرفه‌جویی مبلغ ۲۲۹ میلیارد تومان در استان کرمانشاه شدیم.

حسین مرادی وحدت روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی در سال ۱۳۶۰ افزود: ۱۶۶ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به مداخله در مناقصات دولتی و مابقی آن هم مربوط به فرار مالیاتی، قاچاق و مزایده‌ها بوده که به بیت المال برگشته است.

وی با اشاره به اینکه وظایف اداره کل بازرسی در ۲ حوزه بازرسی و نظارت است، گفت: در راستای اجرای این وظایف از طریق بازرسی های موردی، فوق العاده و با دستور برخی از مقامات، بر سازمان ها و مراجع اداری نظارت و موارد تخلف و نارسایی ها را نیز به مراجع ذیربط اعلام می کنیم.

به گفته وی در راستای انجام وظایف نظارتی اداره کل بازرسی استان که عموما پیشگیرانه است در سال گذشته ۵۰ نامه و گزارش هوشیاری هم به ادارات استان ارسال شده است.

مرادی‌وحدت با یادآوری اینکه ۳۰۰ دستگاه در استان کرمانشاه مشمول نظارت و بازرسی هستند، در خصوص پاداش های مالی به گزارشگران فساد گفت: قانون گذار برای پرونده های مالی تا سقف ۲۰ میلیارد تومان و برای پرونده های غیرمالی تا ۶ میلیون تومان را برای گزارشگران فساد در نظر گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه گفت: قانون حمایت از گزارشگران فساد در دی ماه سال گذشته به تصویب رسید و مردم می توانند گزارش های فساد خود را به ۶ نهاد پذیرنده دادستانی‌ها، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهند.

مرادی وحدت با بیان اینکه قانون حمایت های مختلفی را از گزارشگران فساد انجام می دهد افزود: در قانون جدید برای گزارشگران فساد حمایت های قضایی، مالی، جانی و شغلی در نظر گرفته شده است و در صورت رد ادعا هم گزارشگر فرصت ۲۰ روزه برای اعتراض و تکمیل مدارک و مستندات خود را دارد.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص آشنایی با معنا و مفهوم فساد تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت از سوی مردم در سامانه اداره کل بازرسی استان ثبت شد که بعد از بررسی های انجام شده تنها ۲۱۰ مورد از آنها شرایط پیگیری های اولیه را داشتند و لذا مردم باید نسبت به تعریف فساد آگاهی داشته باشند.

مرادی‌وحدت از ضرورت بارگذاری معاملات متوسط و عمده دستگاه های دولتی در سامانه ستاد خبر داد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۳۷ فقره و امسال ۷۲۸ فقره معاملات دستگاه های دولتی در سامانه ستاد ثبت شده است که بر همه آنها نظارت داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همکاران ما در ۳۰۷ فقره و امسال در ۴۱۷ فقره از معاملات دولتی، مناقصات و مزایده ها حضور داشته اند گفت: سال گذشته برای ۱۶۰ فقره و امسال برای ۸۰ فقره از معاملات تذکر دادیم که روند آنها اصلاح شد.

به گزارش ایرنا، کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در جلسه روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسید و یک فوریت این طرح پیش از این در جلسه علنی ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha