صادرات کالا از مرز ریلی سرخس افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: صادرات کالا از مرز ریلی سرخس با ترکمنستان در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

مصطفی نصیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۵۱۰ هزار تن کالا از طریق مرز ریلی سرخس به ترکمنستان صادر شد که از این میزان صادرات ۴۹۰ هزار تن در استان خراسان رضوی بارگیری شده است.

وی ادامه داد: سیمان با ۴۶ درصد، آهن آلات با ۲۰ و مصالح ساختمانی نیز با ۱۵ درصد به ترتیب بیشترین اقلام صادراتی به ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان بوده اند.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: راه اندازی دهکده حمل و نقلی استان در جوار ایستگاه راه آهن شهید مطهری موجب بهبود و تسهیل بارگیری و صادرات کالای بازرگانان شده و رونق رو به رشد صادرات ریلی تاحد زیادی مرهون تامین زیرساختهای حمل و نقلی و گمرکی در این ایستگاه راه آهن است.

نصیری به امکان بارگیری همزمان ۳۰۰ دستگاه واگن باری در ایستگاه راه آهن شهید مطهری اشاره و اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده ۳۴۰ هزار تن از اقلام صادراتی کشور به ترکمنستان در ایستگاه مطهری بارگیری شده و همچنین از طرفی در مجموع ۲۲ درصد از حجم بارگیری ها در این ایستگاه راه آهن مربوط به صادرات و بقیه مربوط به ترانزیت بوده است.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۴ هزار تن کالا از ترکمنستان و از طریق مرزی ریلی سرخس وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۶ درصد رشد داشته است.

گمرک و گذرگاه جاده ای و ریلی سرخس در انتهایی‌ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و مهم ترین گذرگاه تجارت خارجی کشور با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha