۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85612692
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چگونه مرگ و میر در بزرگراه‌های تهران کاهش می‌یابد؟

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: اگر ۲ مولفه عابر پیاده و موتورسیکلت از محورهای بزرگراهی ما حذف شود، تصادفات منجر به مرگ در شهر تهران ۸۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه در گفتگویی در خصوص بررسی آمار فوتی های رانندگی در بزرگراه‌های پایتخت اظهار کرد: در بررسی تصادفات بزرگراهی شهر تهران در ۶ ماهه امسال ۱۸۸ نفر در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست داده اند که اگر بخواهیم به صورت روزانه این آمار را بررسی کنیم، روزی یک نفر در محورهای بزرگراهی در شهر تهران جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: از مجموع کل تصادفات، ۶۳ درصد از فوتی های شهر تهران در محورهای بزرگراهی اتفاق می افتد وسه هزار و ۷۳۲ نفر مصدوم حوادث رانندگی در صحنه را داشته‌ایم که روزی حدود ۲۰ نفر را شامل می شود.

به گفته سرهنگ مومنی، همچنین در ۶ ماهه سال جاری ۱۷ هزار و ۸۳۹ کروکی تصادف تنظیم شده است که روزانه ۱۰۰ کروکی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: ۱۹ درصد از تصادفات منجر به مرگ در محورهای بزرگراهی مربوط به رانندگان خودرو و سرنشینان آن، ۴۱ درصد مربوط به موتورسواران و ۴۰ درصد نیز مربوط به عابرین پیاده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به آمار ۴۰ درصدی تصادفات فوتی عابرین پیاده باید به این نکته اشاره کرد که عابرین پیاده حق تردد در بزرگراه‌ها را نداشته و برای عبور از عرض بزرگراه‌ها باید از پل‌های هوایی و زیرگذرها استفاده کنند؛ عبور غیرایمن و غیر مجاز عابرین پیاده از سطح محورهای بزرگراهی باعث شده که ۴۰ درصد از مرگ و میر مربوط به عابرین پیاده شود که اگر این عابرین این موضوع را رعایت می کردند مسلما این امار بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

وی یادآور شد: در این آمار ۴۱ درصد مربوط به موتورسواران است که توصیه همیشگی پلیس این است که راکبین موتور سیکلت با توجه به وضعیت سرعت در بزرگراه‌ها خصوصا محورهای شمالی به جنوبی مانند بزرگراه امام علی (ع)، شهید چمران، ستاری که شیب دار هستند از تردد در محورهای بزرگراهی خودداری کنند.

سرهنگ مومنی این را هم گفت: در محورهای بزرگراهی بدلیل سرعت زیاد خودروها یا موتورسیکلت با آنها برخورد دارد و یا اینکه خودروها به شدت با موتورسواران برخورد می کنند که باعث مرگ این افراد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha