۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85612781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بهای جهانی نفت در سایه تحولات اخیر خاورمیانه

تهران-ایرنا- رویترز نوشت: بهای جهانی نفت امروز (دوشنبه) به‌دلیل نگرانی از تشدید اختلال در عرضه این محصول در خاورمیانه به‌دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینی‌ها و نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری افزود: بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر (آبان) تا ساعت ۰۶.۱۱ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱.۱۲ دلار افزایش معادل ۱.۵۶ درصد به ۷۳.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

مهلت این معاملات امروز دوشنبه به پایان می رسد و معاملات فعال تری برای تحویل این محصول در ماه دسامبر (آذر) با ۱.۰۴ دلار افزایش یا ۱.۴۵ درصد افزایش، به ۷۲.۵۸ دلار در در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش ۹۳ سنت یا ۱.۳۶ درصد، ۶۹.۱۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت روز جمعه افزایش یافت هر چند که در هفته گذشته برنت تقریبا ۳ درصد و وست تگزاس اینترمیدیت حدود ۵ درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل نگرانی ها از تقاضا در چین بود و به رغم محرک های اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین وارد کننده نفت چنین نگرانی هایی فروکش نکرد.

رویترز، افزایش بهای نفت در روز دوشنبه را به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حزب الله و گروه های تحت حمایت ایران در منطقه و نیز احتمال گسترش درگیری ها در خاورمیانه و کشیده شدن پای ایران به عنوان تولید کننده کلیدی و عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ارزیابی کرد.

این خبرگزاری به نقل از تحلیلگر شرکت مالی فیلیپ نوا در سنگاپور نوشت: در حالی که عرضه بیش از حد، نگرانی اصلی را در بازارهای نفت تشکیل می دهد، سرمایه گذاران به طور گسترده ای نگران درگیری های گسترده در خاورمیانه و تاثیر آن در عرضه از سوی تولید کنندگان کلیدی هستند.

رویترز در تشریح نگرانی ها از تشدید تنش ها در خاورمیانه به حملات هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونسیتی علیه مواضع حوثی های یمن و هدف قرار دادن ده ها مرکز حزب الله در لبنان و حمله قبلی این رژیم و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله اشاره کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha