۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85612929
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نشست مجمع اتحادیه‌های منتخب انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در گیلان گشایش یافت

رشت - ایرنا - نشست سالانه مجمع اتحادیه‌های منتخب انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه‌های کشور امروز (دوشنبه) در دانشگاه گیلان گشایش یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان روز دوشنبه درباره این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: نشست سالانه مجمع اتحادیه‌های منتخب انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های کشور از امروز در این دانشگاه گشایش یافته و به مدت سه روز ادامه دارد.

دکتر ایرج شاکری نیا اظهار کرد: در این نشست اتحادیه‌های منتخب انجمن‌های علمی و دانشجویی رشته‌های معماری، مرمت و شهرسازی، زراعت و اصلاح نباتات، گیاه‌پزشکی و بیوتکنولوژی، مهندسی مکانیک ایران، روانشناسی، علوم‌تربیتی و مشاوره حضور دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه گیلان در این نشست طی امروز و فردا میزبان دبیران اتحادیه‌های دانشگاه‌های کشور در رشته‌های معماری، مرمت و شهرسازی ایران و زراعت و اصلاح نباتات، گیاه‌ پزشکی و بیوتکنولوژی و سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری میزان دبیران اتحادیه‌های علمی مهندسی مکانیک ایران و روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره است که در مجموع حدود ۲۰۰ دانشجو حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان اضافه کرد: بحث و تبادل نظر با هدف ارتقاء علمی دانشجویان در رشته‌های مختلف و برگزاری انتخابات مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور از جمله برنامه‌های این نشست است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری "جشنواره بین‌المللی حرکت " ویژه دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور در آبان امسال به میزبانی دانشگاه گیلان اظهار کرد: این جشنواره ویژه آثار و دستاوردهای انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور است که هر ساله در محورهای مختلف توسط معاونت فرهنگی‌ اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود.

ایجاد زمینه مناسب برای تشکیل مجمع عمومی فعال و برگزاری انتخابات انجمن علمی در دوره بعد، برنامه‌ ریزی برای فعالیت‌‏های ادواری و سالانه انجمن، جذب دانشجویان علاقمند، خلاق و ایجاد انگیزه و رغبت نسبت به فعالیت‌‏های علمی- پژوهشی در میان تمام دانشجویان، نهادینه کردن فعالیت‌های خودجوش و فوق‌ برنامه علمی دانشجویان برای ایجاد فضای بانشاط علمی در سطح دانشکده و دانشگاه، افزایش سطح مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی گروهی و دسته‌جمعی و بهره‌گیری از توان علمی دانشجویان برای تقویت پیوندهای دانشگاه با بخش‌های مختلف اجتماعی و اجرایی از جمله وظایف انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌هاست.

دانشگاه گیلان دارای ۸۳ انجمن است؛ ۱۸ هزار دانشجو در این دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha