تاج فوتبال زنان بر سر دختران بم؛ نماینده ایران در آسیا را دریابید

کرمان - ایرنا - تیم فوتبال بانوان خاتون بم با کسب ۱۰ قهرمانی لیگ برتر ایران و صعود مقتدرانه از مرحله مقدماتی لیگ باشگاه های آسیا، حالا پرافتخارترین نماینده کشور محسوب می‌شود؛ افتخاری که هیچ گاه تیمی از ایران به آن دست نیافته بود توسط دختران بم محقق شده اما برای فتح قله‌های بیشتر، ایرانی یکپارچه حامی می‌خواهد.

به گزارش ایرنا، لیگ قهرمانان زنان آسیا امسال برای نخستین دوره خود به صورت حرفه ای برگزار می شود، البته این بازی ها از سال ۲۰۱۹ به صورت آزمایشی برگزار شده بود و تاکنون ۲ تیم ایرانی شهرداری سیرجان در سال ۲۰۲۱ و خاتون بم در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ ( هردو از استان کرمان) به عنوان نمایندگان فوتبال زنان ایران در این مسابقات حضور داشتند و حاصل کار نیز ۲ نایب قهرمانی بود و ایران پس از ژاپن و اردن(هرکدام یک قهرمانی) پرافتخارترین کشور در این رقابت ها محسوب می شود.

برخلاف سال های گذشته که این مسابقات با حضور چهار تیم از غرب و شرق آسیا برگزار می شد، امسال با عنوان لیگ باشگاه های زنان آسیا و به صورت حرفه ای برگزار می شود و شاگردان مرضیه جعفری تنها نماینده ایران در این رقابت ها هستند.

تاج فوتبال زنان بر سر دختران بم؛ نماینده ایران در آسیا را دریابید
تیم فوتبال زنان خاتون بم

مسیر راهیابی خاتون بم تا آسیا

دختران بم با صعود از مرحله مقدماتی این رقابت ها به جمع ۱۲ تیم برتر نخستین دوره لیگ باشگاه های آسیا راه یافتند، در واقع خاتون بم در مرحله مقدماتی این بازی ها موفق شد تیم های کیتچی هنگ کنگ و آرتی‌سی بوتان را از پیش رو بردارد تا با حداکثر امتیازات راهی مرحله اصلی این رقابت ها شود.

خاتون ایران در بازی نخست از رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر یک آر تی سی بوتان(گل ها: مونا حمودی و شهناز جعفری) را شکست دهد و سپس با نتیجه ۲ بر صفر بر کیتچی هنگ‌کنگ غلبه کند (زننده گل های این بازی فاطمه‌ برازجانی و مونا حمودی بودند) تا این نماینده شایسته فوتبال زنان کشورمان با کسب ۲ پیروزی به عنوان بهترین تیم از گروه چهارم این بازی ها، راهی مرحله بعدی شود.

کاروان تیم فوتبال خاتون بم شهریورماه امسال پس از این مسابقات و سفری حدود ۲۳ ساعته، از بوتان به تهران رسیدند تا دوباره تمرین خود را زیر نظر مرضیه جعفری و کادر فنی این تیم برای حضور پر قدرت در مرحله اصلی این بازی ها آغاز کنند، تا از همین آغاز کار حضوری پرقدرت در مسابقات جام قهرمانان باشگاه های زنان آسیا داشته باشند.

تیم فوتبال زنان خاتون بم پس از یک ماه تمرین، مجدد مهر امسال راهی لیگ باشگاه های آسیا به میزبانی کشور تایلند خواهد شد و در نخستین بازی خود در روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به مصاف ملبورن سینی استرالیا می رود و سپس در روزهای ۱۸ و ۲۱ مهرماه با تیم های کایا اف سی و کالج اسکولارز روبه رو خواهد شد.

تاج فوتبال زنان بر سر دختران بم؛ نماینده ایران در آسیا را دریابید

امسال در حالی برای نخستین بار شاهد برگزاری لیگ قهرمانان زنان با حضور خاتون بم تیمی که به تازگی مجوز حرفه ای خود را کسب کرده، هستیم که این تیم با اعلام AFC جایزه ویژه‌ای هم برای حضور در این مسابقات دریافت خواهد کرد و تنها حضور در مرحله گروهی این مسابقات برای هر تیم جایزه ۱۰۰ هزار دلاری به همراه خواهد داشت.

بخشی دیگر از کلکسیون افتخارات فوتبال بم

از دیگر افتخارات دختران بم می توان به انتخاب جعفری به عنوان برترین مربی سال فوتبال بانوان، همچنین باشگاه فوتبال بانوان خاتون بم به عنوان بهترین باشگاه لیگ زنان و زهرا قنبری مهاجم تیم خاتون مشترکا به همراه افسانه چترنور به عنوان خانم گل فصل قبل بانوان اشاره کرد.

تمامی افتخارات دختران فوتبالیست بم نشان می دهد که این تیم حداقل یک سر و گردن از سایر رقبای خود در ایران بالاتر است، تیمی که شاکله اصلی تیم ملی فوتبال زنان را تشکیل می دهد اکنون در نقطه ای ایستاده که تمامی ایران در حمایت از این تیم تمام قد ایستاده اند و آن را ستایش می کنند.

تاج فوتبال زنان بر سر دختران بم؛ نماینده ایران در آسیا را دریابید

دختران بم را دریابید

تیمی پرافتخار که در صورت توجه و حمایت همچون ۱۰ دوره قهرمانی بلامنازع در فوتبال ایران می تواند کارهای بزرگی را این بار در سطح آسیا رقم بزند و یکبار دیگر تاریخ ساز شود، دخترانی که بارها خود را در تاریخ فوتبال زنان این سرزمین به اثبات رساندند، حالا می توانند نماینده شایسته ای در پرطرفدارترین ورزش دنیا برای زنان ایرانی باشند و افتخارات بیشتری را رقم بزنند.

با وجود اینکه فوتبال زنان طی سال های گذشته کمتر مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار گرفته اما در صورتی که خواستار رشد و توسعه ورزش کشور آن هم در تمامی ابعاد باشیم، مسئولان ما باید به ورزش بانوان هم همچون آقایان توجه کنند و از آن حمایت کافی را داشته باشند تا در این فرصت باقی مانده شاهد موفقیت های بیشتری از این تیم باشیم.

تیم خاتون بم در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان کشور با کسب ۴۳ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، به دهمین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یافت، خاتون پرافتخارترین تیم فوتبال زنان در ایران محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha