حلقه‌ای از المپیادی‌ها و صاحبان کسب‌وکار تشکیل شده‌ است

تهران- ایرنا- رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: حلقه‌ای از المپیادی‌ها و صاحبان کسب و کار ایجاد شده تا به این واسطه این دانش‌آموزان بتوانند در فضای کسب و کار و جامعه نقش‌آفرین باشند.

سید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تشکیل حلقه المپیادی‌ها و صاحبان مشاغل اظهار کرد: درصد قابل قبولی از شرکت‌های فضای کسب و کار حاصل تلاش بسیاری از دانش‌آموزان سابق المپیادی است اما هنوز آمار این موضوع جمع‌آوری نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون به منظور حمایت از المپیادی‌ها، یکی از بانک‌های کشور هسته اصلی این بانک را با المپیادی‌ها شکل داده و از سوی دیگر رئیس یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور نیز خود از دانش‌آموزان المپیادی بوده است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه دانش‌آموزان المپیادی توانایی بسیار بالایی دارند، گفت: این دانش‌آموزان در فضای علمی خاص پیشرفت کرده‌اند، به طور مثال مدال طلای جهانی عالی است اما باید برای حضور در فضای کار هم آموزش ببیند و مهارت‌های نرم آنها تقویت شود تا سفیر خوبی برای باشگاه در محل کار باشد.

حسینی ادامه داد: اکنون سعی کرده‌ایم که فضایی ایجاد کنیم تا پس از طی کردن فرآیندی وارد محیط کسب و کار شوند.

حلقه‌ای از المپیادی‌ها و صاحبان کسب‌وکار تشکیل شده‌ است


نوسان در رتبه‌های المپیاد طبیعی است

وی همچنین درباره کاهش رتبه ایران در المپیاد ریاضی امسال توضیح داد: این موضوعی طبیعی است؛ دانش آموزان در مسابقات رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند و بی‌شک یک نوسانی در نتایج ایجاد می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: گاهی دانش آموزان در این رقابت ها دچار چالش می شوند و یا بخت با آنها یار نیست همچنان که تیم هوش مصنوعی لحظه آخر به مسابقات اعزام شد.

حسینی یادآور شد: افت المپیاد ریاضی هم فقط در یک مدال نقره بود که سال گذشته یک طلا و چهار نقره داشتیم که امسال این عدد به یک مدال طلا و سه نقره رسیده است.

وی عنوان کرد: کشورهای کانادا و ویتنام که سال گذشته در المپیاد ریاضی رتبه ششم و هفتم را کسب کردند، امسال رتبه آنها میان ۲۰ تا ۳۰ بود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره علت این نزول رتبه‌ها گفت: تعداد سوالات در المپیادهای جهان کم است، کلا ۶ سوال داریم و اگر دانش‌آموزی فقط یک سوال را اشتباه پاسخ دهد، مدال از طلا به نقره کاهش می‌یابد و با جواب ندادن ۲ سوال ممکن است که حتی مدالی هم دریافت نکند.

حسینی افزود: تیم ریاضی امسال قوی عمل کرد و امید است سال آینده این موضوع جبران شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha