۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85613166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری خوزستان: ۱۲ درصد زندانیان استان شاغل هستند

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان از اشتغال و درآمددار بودن ۱۲ درصد جمعیت زندانیان استان خبر داد و گفت: مرکز حرفه‌آموزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در زندان سپیدار اهواز برای ارائه آموزش به مددجویان مستقر شده است. 

به گزارش ایرنا، علی دهقانی دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید زندان‌های خوزستان در محل سالن همایش گیت بوستان اهواز بیان کرد: حبس به تنهایی برای مجرم کافی نیست و اصلاح و تربیت مجرمان و بازپروری و بازاجتماعی شدن آن‌ها برای ورود دوباره به جامعه اهمیت دارد، سیاست‌ قوه قضائیه بر حرفه‌آموزی و اشتغال و آموزش برنامه‌های فرهنگی زندانیان است.

وی افزود: آنچه همواره مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است ساماندهی جمعیت زندانیان و اصلاح و تربیت آنان به عنوان ۲ رسالت مهم و اثرگذار در قوه قضائیه و سازمان زندان‌هاست.


دهقانی گفت: ساماندهی جمعیت زندانیان باید در زمان ورود فرد به زندان با اجرای مجازات جایگزین حبس و با کمک ظرفیت‌های اجتماعی انجام شود و افرادی که حضور آن‌ها برای جامعه خطرآفرین باید وارد زندان شوند.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر ضرورت استفاده از تاسیسات قانونی و نهادهای ارفاقی از جمله پابند الکترونیک برای کاهش آمار جمعیت زندانیان استان گفت: با کاهش هدفمند جمعیت زندانیان، زمینه نظارت قضایی بهتر و اصلاح محکومان فراهم خواهد شد و مددکاران بهتر می‌توانند به اصلاح مجرمانی که به دلیل نقض قوانین در زندان هستند، بپردازند.

وی تصریح کرد: تشکیل پرونده شخصیت برای مددجویان ندامتگاه‌ها در طول گذراندن محکومیت حبس، به قضات در تصمیم به استفاده از نهادهای ارفاقی کمک می‌کند.

آزادی ۴۰۰ زندانی در خوزستان طی ۲۶ ماه گذشته

مدیر کل سابق اداره زندان‌های استان خوزستان گفت: ۴۰۰ زندانی در ۲۶ ماه گذشته با همکاری خیران و بزرگان استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

غلامرضا روشان گفت: بیش از ۲۳۰ هکتار از مساحت زمین‌های در اختیار اداره کل زندان‌های استان با حمایت‌های قضایی، تثبیت مالکیت و صاحب سند شد.

به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان با برگزاری پویش‌ها و اقدامات مختلف تلاش داشت تا میزان ورودی به زندان‌های استان را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha