کاشت ۲ هزار اصله درختچه در بزرگراه شیخ فضل‌الله/ تخلیه ۳ هزار تُن رسوب در شمال تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: با آغاز فصل پاییز، عملیات گلکاری پاییزی و کاشت ۲ هزار اصله درختچه یاس هلندی در بدنه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و برخی معابر بزرگراهخ شیخ فضل‌الله نوری انجام شد.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر طاهری عصر دوشنبه اظهار کرد: با توجه به اهمیت افزایش فضای سبز و گل و گیاه در شادابی و نشاط چهره محلات، طرح کاشت ۲ هزار اصله درختچه یاس هلندی در رفیوژ میانی بزرگراه شیخ فضل الله از میدان صنعت به سمت بزرگراه شهیدهمت در دستور کار عوامل اجرایی اداره فضای سبز شهرداری این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: به منظور آرامش روانی شهروندان و زیبایی فضاهای شهری، طرح کاشت گل‌های فصلی اجرایی شده است. در این طرح بدنه بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و همچنین معابر شهری و بوستان‌ها با گونه‌هایی از گیاهان و گل‌های فصلی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ۲ جلوه‌ای نشاط‌انگیز و زیبایی را به تصویر کشیدند.

معاون شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با توجه به تاثیرگذاری فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها در زیباسازی و تلطیف فضای شهری و کاهش آلودگی هوا طرح نگهداشت فضای سبز در بدنه بزرگراه‌ها به صورت یک برنامه مستمر در همه بزرگراه‌های منطقه اجرا می‌شود.

کاشت ۲ هزار اصله درختچه در بزرگراه شیخ فضل‌الله/ تخلیه ۳ هزار تُن رسوب در شمال تهران

تخلیه بیش از ۳ هزار تُن رسوب

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران نیز گفت: مسیل و حوضچه‌های رسوبگیر شمال تهران به منظور روان‌سازی جریان آب در بارش ‌های پاییزی و آمادگی برای فصل زمستان با تخلیه سه هزار و ۵۳ تُن رسوب در ۶ ماه، لایروبی و پاکسازی شد.

احسان صفایی درباره لایروبی مسیل و حوضچه‌های شمال تهران گفت: منطقه یک دارای ۱۱ مسیل، ۱۵ حوضچه رسوبگیر و تعداد ۱۵ کانال است که در راستای برنامه‌های زمان‌بندی شده در ۶ ماهه اول سال جاری با لایروبی مستمر و شبانه‌روزی و اجرای عملیات رسوب‌برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

وی با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب‌برداری از مسیل‌ها و حوضچه‌های رسوبگیر گفت: پاکسازی و لایروبی همه مسیل‌ها و حوضچه‌ها انجام شده که در این بین در مسیل‌های امام علی(ع)، ارتش، ارم، کوهسار به دلیل موقعیت جغرافیایی و حساسیت بیشتر به صورت ویژه کار اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha