معاون استاندار کرمان: اکتشافات معادن جدید اولویت‌های استان است

کرمان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌های جدید اکتشاف و کاهش هزینه‌های معادن گفت: اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری استاندار کرمان، امیر حسن‌زاده روز دوشنبه در نشست زمین شناسی معادن با حضور شرکت آفریقایی در کرمان، افزود: با توجه به اینکه ایران یک کشور معدنی است و باید در آینده نزدیک اقتصاد نفتی به اقتصاد معدنی تبدیل شود، نیاز است که ذخایر جدید و آنومالی معدنی کشف و استخراج شوند.

وی ادامه داد: در این راستا باید از روش‌های سنتی فاصله گرفت و روش‌های جدید همراه با داده‌های جدید را در حوزه‌های مختلف از جمله تکنیک‌های ناحیه‌ای منطقه‌ای و محلی مورد استفاده قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: باید از اطلاعات ژئوفیزیک، ژئوشیمی، پیمایش منطقه‌ای و برداشت‌های زمین‌شناسی استفاده کرد و با استفاده از تجمیع این داده‌ها در نرم‌افزارهای تخصصی روز دنیا و همچنین تجربیات افراد متخصص به ذخایر دقیق دست پیدا کنیم که در نهایت هزینه اکتشافات را تقلیل دهیم.

وی تاکید کرد: باید در شناسایی روش‌های جدید هم‌افزایی شکل گیرد تا شرکت‌های معدنی بتوانند از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند، چرا که نیاز به اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان است.

در این نشست تخصصی همچنین، ایده‌های وب و مدل‌های موفق طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha