ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با هدف دگرگونی چهره پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل پیگیری در این دوره مدیریت شهری است که با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت شاهد دگرگونی در چهره شهر نسبت به سنوات پیشین بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد نقیب روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری منطقه ۹ و سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها و ادامه خدمات ساختمان مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی به آسیب‌دیدگان افزود: با احداث مرکز کارآفرینی در منطقه ۹ چرخه بازپروری کامل شده و به آسیب‌دیدگان کمک می‌شود تا به زندگی بازگردانده شوند.

وی اظهار کرد: در واقع احداث مراکزی از این دست به جامعه‌پذیری مددجویان و ایجاد شخصیت در این افراد کمک می‌کند که این اتفاق مهمی بوده که در این دوره مدیریت شهری رقم خورده است. البته در شهرداری منطقه ۹ نیز اقدامات شایسته‌ای در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: یکی از بهترین دوره‌های رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران همین دوره است که می‌توان به جرات گفت دوران طلایی در راستای رفع این معضل شهری بوده است.

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با هدف دگرگونی چهره پایتخت

اقدامات شهرداری منطقه ۹ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

شهردار منطقه ۹ تهران نیز در این مراسم گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری منطقه ۹ و سازمان خدمات اجتماعی در سنوات گذشته برای رسیدگی به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و تحویل ساختمان مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی سازمان انجام شده بود.

سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به ماموریت‌هایی که در ساختمان مرکز فوریت‌های اجتماعی منطقه ۹ انجام می‌شود، اظهار کرد: در ساختمان اشاره شده طرح‌هایی همچون غربالگری معتادان متجاهر، جمع‌آوری متکدیان، میز خدمت، جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و غربالگری کودکان کار در راستای اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تهران افزود: در همین راستا و برای بازگشت مددجویان به چرخه زندگی، ساخت مرکز کارآفرینی و توانمندی‌سازی ویژه این قشر آسیب‌پذیر در غربی‌ترین قسمت از منطقه ۹ در چهار طبقه و با مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع با امکاناتی شامل خوابگاه، رختشورخانه، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، کلاس‌های آموزشی، بخش اداری و پارکینگ در حال اقدام است.

مرتضوی افزود: طرح توسعه مرکز فعالیت‌های اجتماعی در حال تکمیل است تا در کنار خدمات اورژانس، و مددسرای امید با احداث مرکز کارآفرینی، زمینه تحول در منطقه ۹ در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام شود البته امیدواریم بتوانیم به عنوان یکی از مناطق فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی قدم برداشته و از پیشگامان اجرای این طرح باشیم.

شهرداری منطقه ۹ علاوه بر احداث مرکز کارآفرینی در محدوده پل کن واقع در غربی‌ترین قسمت منطقه یادشده، دارای مددسرای امید با متراژ ۵۰۰ مترمربع با شرایط به طور کامل بازسازی شده است. این مجموعه در ۶ ماه دوم سال هر شب پذیرای ۱۰۰ نفر از مددجویان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha