واکنش «تکراری» لندن به تحولات لبنان: تمام طرف‌ها خویشتن‌داری کنند

لندن- ایرنا- یک سخنگوی «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس بدون محکوم کردن حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به لبنان، تنها به دعوت از طرف‌های درگیر برای تنش‌زدایی و خویشتن‌داری بسنده کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، این سخنگو که طبق رویه‌های سیاسی خواست نامش فاش نشود، در جلسه با خبرنگاران در لندن این ادعا را مطرح کرد: ما بر حق اسرائیل در زمینه دفاع از خود تاکید داریم. اما پیام بسیار واضح ما اکنون از همه طرف ها این است که خویشتنداری نشان دهند و از لبه پرتگاه فاصله‌ بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: برقراری آتش بس، فضای لازم را برای یافتن راه حل سیاسی لازم در جهت تامین صلح در منطقه فراهم می کند.

این سخنگو با بیان اینکه دولت انگلیس سرگرم برنامه‌ریزی برای خروج اتباع این کشور از لبنان است، به تمام انگلیسی‌ها توصیه کرد که با نخستین پرواز لبنان را ترک کنند.

درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها دو هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین جمعه گذشته با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعات گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

دولت انگلیس تاکنون دو جلسه اضطراری برای بررسی تحولات لبنان تشکیل داده و در جریان آن پیرامون نحوه تخلیه شهروندان این کشور رایزنی شده است. همچنین، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا زمانی که پروازهای تجاری جریان دارد، لبنان را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: در صورت وخامت اوضاع سیاسی یا امنیتی، پروازهای تجاری خارج از لبنان ممکن است مختل یا در کوتاه مدت لغو شوند؛ جاده های سراسر کشور نیز بسته می‌شوند. اگر در حال حاضر در لبنان هستید، باید همین حالا آنجا را ترک کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha