۲۰۰ دستگاه دولتی و خدماتی خراسان‌شمالی مجهز به مولد برق اضطراری است

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۲۰۰ دستگاه دولتی و خدماتی استان برای تامین بخشی از انرژی خود در مواقع بحرانی به مولدهای اضطراری برق مجهز شده است.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی دوشنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: این استان به لحاظ توپوگرافی در معرض حوادث مختلفی است به گونه ای که آمادگی کامل همه نهادها برای مواقع بحران و افزایش سواد پدافند غیرعامل باید همواره در دستور کار باشد.

وی افزود: تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی همواره وجود دارد بنابراین باید با نگاه پیشگیرانه تمام تمهیدات برای مواجهه با بحران اندیشیده شود.

ناهیدی تصریح کرد: شناسایی و تجهیز اماکن امن برای اسکان در مواقع اضطراری در هر یک از شهرستان ها از سوی هلال احمر انجام شده و باید در تمام دستگاه ها و کارخانه های استان نیز به تناسب تراکم جمعیتی برای زمان حادثه نقطه امن اسکان تعبیه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش ذخیره سوخت، جایگزین و اتخاذ تدابیر پدافندی برای تمام صنایع استان انجام شود.

وی افزود: تاکنون ۱۵ درصد از نانوایی های استان دوگانه سوز شدند و باید این مهم به ۲۰ درصد برسد تا در مواقع ضروری توزیع نان بدون مشکل انجام شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت به مرکزیت شهرستان بجنورد واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha