۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۵۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85613535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مناطقی از بیروت

تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطقی از جنوب بیروت خواست تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از رسانه‌های لبنانی، ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی به زبان عربی از ساکنان سه منطقه در ضاحیه جنوبی بیروت خواست تا از این مناطق خارج شوند.

در این پیام از ساکنانی که در نزدیکی مراکز متعلق به حزب الله در منطقه «برج البراجنه» حضور دارند، خواسته شده است تا دست‌کم ۵۰۰ متر از این مناطق فاصله بگیرند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به طور گسترده بر فراز پایتخت لبنان در حال گشت زنی هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه المنار دوشنبه شب اعلام کرد که تاکنون هیچ نظامی رژیم صهیونیستی از مرزهای فلسطین به سمت لبنان عبور نکرده است.

این شبکه از تحرکات تانک‌های رژیم صهیونیستی در منطقه «معیان باروخ» در مقابل شهرک «الوزانی» و پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه مرزی خبر داد.

براساس اعلام شبکه المنار، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف «وادی برغز» و شهرک‌های «کوکبا»، «راشیا الفخار»، «کفرکلا»، «الخیام»، «نهربلاط»، «دیرسریان» و رودخانه «اللیطانی» بمباران کرده‌اند.

خبرنگار این شبکه در جنوب نیز اعلام کرد که دشمن صهیونیستی، با توپخانه و تانک و بمب‌های فسفری منطقه «دشت خیام» در غرب تا ارتفاعات «کفرشوبا» و «شبعا» در شرق را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس ارزیابی‌های میدانی، شهرک‌های «المطله»، «مسگاف عام» و «کفار گلعادی» منطقه ممنوعه نظامی اعلام می‌شود.

براین اساس ورود شهرک نشین‌ها به این مناطق ممنوع اعلام شد.

روزنامه «معاریو» نیز اعلام کرد که اعلام این شهرک‌ها به عنوان منطقه بسته نظامی می‌تواند مقدمه آغاز حمله زمینی به لبنان باشد.

پایگاه «آکسیوس» به نقل از منابع اسرائیلی، نوشت: ارتش برای حمله به روستاهای لبنانی نزدیک به مرز آماده می‌شود.

برخی منابع محلی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در حال تخلیه شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی است.

بر اساس این گزارش، رژیم اشغالگر اتوبوس‌هایی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز لبنان اعزام کرده است.

انتشار این خبر در حالی است که برخی رسانه‌ها نیز از ورود نیروهای کماندو رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به منظور فراهم کردن مقدمات آغاز حمله زمینی به این کشور خبر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha