۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85613634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در زنجان شدید می‌شود

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85613634
سرعت وزش باد در زنجان شدید می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش در مناطق مختلف استان از بعدازظهر فردا به آستانه شدید خواهد رسید.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که فردا با افزایش موقت ابرها همراه می شود.

وی یادآور شد: احتمال رگبار ضعیف و پراکنده باران در ارتفاعات استان وجود دارد و روز پنجشنبه هفته جاری نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و شرایط جوی پایدارتر خواهد شد.

قدیمی اظهار داشت: به لحاظ دمایی نیز برای امروز و فردا افزایش نسبی پیش بینی شده است و از روز پنجشنبه دوباره کاهش دما روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته زنجان چهارمین مرکز خنک استان کشور بود، گفت: در این مدت ابهر با پنج درجه سانتیگراد خنکترین و حلب با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۱۸ درجه، ابهر پنج و ۱۶، حلب ۹ و ۲۶، خرمدره هفت و ۱۷، آب‌بر ۱۳ و ۲۱، قیدار ۹ و ۱۹، سلطانیه ۶ و ۱۷، گرماب ۶ تا ۲۴ و ماهنشان هفت و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha