۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85613707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ میلیمتر باران در شهرستان دشتی بوشهر ثبت شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبر: 85613707
۳۹ میلیمتر باران در شهرستان دشتی بوشهر ثبت شد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ثبت بیشترین میزان باران در نخستین بارش پائیزی با ۳۹ میلیمتر مربوط به روستای گزدراز شهرستان دشتی در جنوب این استان است.

محمد رضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین روز گذشته در روستای "لمبدان دیر" ۱۸، " گندم زار جم" ۱۵ و شهر بردستان دیر ۱۳ میلیمتر باران ثبت شده است.

وی افزود: سامانه بارشی که از دیروز در بخش‌های جنوبی استان بوشهر فعال شده است در برخی از نقاط جنوبی و شرقی این استان از ظهر تا اوایل امشب نیز محتمل است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: میانگین بارش سال زراعی( اول مهرماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور امسال ) در کشور ۲۳۴/۹ میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه بلندمدت بدون تغییر و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲/۵ درصد افزایش داشته است.

انصاری تصریح کرد: در استان بوشهر نیز میانگین بارش از ابتدای سال زراعی جاری تا تاریخ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ مقدار ۲۵۴/۲ میلیمتر بوده که نسبت به نرمال بلند مدت ۱/۳ درصد معادل۰/۵ میلیمتر کاهش یافته ا ست.

وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ بیشترین و کمترین میانگین بارش استان بوشهر به ترتیب متعلق به شهرستان جم با ۲۸۵ میلیمتر و شهرستان بوشهر با ۱۵۰/۸ میلیمتر است.

انصاری گفت: پیش بینی بارش نیمه مهر تا نیمه اسفند۱۴۰۳ بر اساس خروجی مدل های اقلیمی مورد استفاده در سازمان هواشناسی کشور، بارش در استان بوشهر شامل نیمه مهر ۱۴۰۳ تا نیمه آبان ۱۴۰۳نرمال ، نیمه آبان تا نیمه آذر کمتر از نرمال ، نیمه آذر تا نیمه دیماه نرمال ، نیمه دیماه تا نیمه بهمن امسال کمتر از نرمال و نیمه بهمن تا نیمه اسفند نیز نرمال تا کمتر از نرمال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha