کره شمالی استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع کره شمالی استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد. این انتقادات در حالی مطرح شده که سئول آماده برگزاری رژه نظامی نادر به مناسبت روز نیروهای مسلح است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه استریتس تایمز، کیم کانگ ایل معاون وزیر دفاع کره شمالی، با انتقاد از اقدامات آمریکا، استقرار اخیر یک زیردریایی هسته‌ای و پرواز بمب‌افکن B-۱B در کره جنوبی را به عنوان نمایش نظامی بی‌پروا و عامل تشدید تنش‌ها توصیف کرد.

طبق گزارش‌ها، انتظار می‌رود بمب‌افکن B-۱B در رژه‌ای که قرار است بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) برگزار شود، در کنار جنگنده‌های متحد و سایر هواپیماها بر فراز سئول به پرواز درآید.

هرچند نیروهای مسلح کره جنوبی و نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور حضور بمب‌افکن را تایید نکرده‌اند، اما وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که این رژه به‌منظور نمایش قدرت نظامی و به‌عنوان عاملی بازدارنده در برابر تهدیدات کره شمالی برگزار می‌شود.

کیم کانگ ایل افزود: نمایش قدرت آمریکا نشان‌دهنده ضعف استراتژیک این کشور در شبه‌جزیره کره و همچنین ترس مزمن کره جنوبی از توانایی‌های هسته‌ای کره شمالی است.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر جدید در پاسخ به این اقدامات تاکید کرد و گفت: ما هر لحظه آماده‌ایم تا پاسخ خود را بررسی و اجرا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha