معاون رئیس‌جمهور: تحریف و روزمرگی بزرگترین آفت ارزش‌های دفاع مقدس است

ساری- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ و ارزش‌های شهدا و جامعه ایثارگری در جامعه دچار روزمرگی و تحریف شده که این ۲ آفت بزرگ باید از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اوحدی روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با بیان این‌که سید مقاومت حسن نصرالله محبوب همه ملت‌های جهان اسلام است، افزود: اگرچه شهادت سید مقاومت و فرماندهان برای همه ما و مسلمانان جهان دردناک است، اما دوام و استمرار مقاومت علیه صهیونیست‌ها ما را به سمت بصیرت هدایت می‌کند.

وی عظمت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی در دفاع مقدس با ابرقدرت‌های جهان مقابله کرده و پیروز شد. ما امروز در کشوری که مادران چهار شهید و سه شهید داریم، قدر شهادت و ایثارگری‌ها را به درستی درک و لمس می‌کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به حضور ۲۲ میلیون نفری دلدادگان اهل بیت(ع) در اربعین حسینی و کربلای معلی اشاره کرد و افزود: این نشانه عمق نگاه مسلمانان جهان به اهل بیت علیهم‌السلام است.

اوحدی با بیان این که سال ۱۳۶۰ نقطه عطف دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: بسیاری از فرماندهان در این سال شهید شدند و بخش زیادی از خاک ایران در تصرف دشمن بود، اما با فرمان حضرت امام خمینی(ره) عملیات‌های بی‌نظیری انجام شد که در تاریخ مقاومت و ایستادگی هشت سال دفاع مقدس ماندگار شده است.

وی به اعتراف ۳۰ کشور دنیا نسبت به مقاومت و ایثارگری ملت جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور سربازان در قالب مدافعان حرم نیز یک حرکت عظیم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون رئیس‌جمهور به شهدای مدافعان حرم مازندران در خان طومان سوریه اشاره کرد و ادامه داد: مظلومیت جبهه مقاومت با ایستادگی گرفته خواهد شد.

زنده شدن مصوبه ۱۵ ساله تامین مسکن ایثارگران در دولت چهاردهم

اوحدی با بیان این که تفاهمنامه این سازمان با وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن ایثارگران و جانبازان پس از ۱۵ سال بی توجهی منعقد شده است، گفت: این که نسبت به ایجاد اشتغال و تامین مسکن جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدا کوتاهی شود، پذیرفتنی نیست.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: چطور می‌توان زحمت و رنج جامعه ایثارگری و خانواده شهدا را جبران کنیم؟ تصور کنید، ۳۰ بانوی قطع نخاع از دوران دفاع مقدس در کشور داشتیم که ۶ نفرشان به شهادت رسیدند، ولی همچنان بعضی از این جانبازان با مشکل مسکن مواجه هستند. علاوه بر این باید به اشتغال و درمان این قشر نیز توجه شود.

معاون رئیس جمهور : تحریف و روزمرگی ،بزرگترین آفت ارزش های دفاع مقدس است

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری ساخت و تامین مسکن برای هفت هزار نفر از ایثارگران مازندران امروز سه‌شنبه بین رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان امضاء شد.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چندی پیش -روز ۲ مهر ۱۴۰۳- تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را امضا کرده بودند که به موجب آن با استفاده حداکثری از ظرفیت این ۲ نهاد، «تامین مسکن مشمولین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» اجرایی می‌شود.

این تفاهم‌نامه به امضای مدیران کل مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، ‌بنیاد شهید و امور ایثار گران و نماینده استاندار مازندران در امور ایثارگری رسیده که باید طی ۲ سال به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha