همه معادن دارای پروانه بهره‌برداری در بردسکن خراسان رضوی مسوول فنی دارد

مشهد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن گفت: ۵۰ معدن در این شهرستان دارای پروانه بهره برداری است و همه این معادن نیز با حضور مسوول فنی فعالیت دارند.

سیدحسین هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه معادن شهرستان بردسکن از نوع روباز است و در صورتی که معدنی بدون مسوول فنی فعالیت کند مجوز بهره برداری اش ابطال می شود.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره های صنعت، معدن و تجارت و نیز تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسوولان فنی معادن در بازرسی های دوره ای بر رعایت تاییدیه های ایمنی معادن نظارت مستمر دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن گفت: علاوه بر صدور ۵۰ پروانه بهره برداری معادن، ۳۳ گواهی کشف نیز برای بررسی و اکتشاف مواد معدنی در شهرستان صادر شده است.

هاشمی افزود: دستکم پنج هزار نفر به صورت مستقیم در معادن شهرستان بردسکن مشغول به کار هستند و شمار قابل توجهی نیز به صورت غیرمستقیم از این طریق امرار معاش می کنند.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت شامل سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، در ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha