توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین ایران و ارمنستان/ اهمیت رفع موانع لجستیکی

تهران- ایرنا- وزرای صنعت، معدن و تجارت ایران و زیرساخت ارمنستان در نشستی مشترک، بر توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی میان دو کشور و اهمیت رفع موانع لجستیکی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «سید محمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان سفر به ایروان (پایتخت ارمنستان) برای شرکت در اجلاس اقتصادی اوراسیا، ملاقات‌های متعددی با مقام‌های تجاری کشور ارمنستان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار کرد.

برپایه این گزارش، وزیر صمت ایران در یکی از این دیدارها، با وزیر زیرساخت ارمنستان دیدار کرد که در این نشست، طرفین بر توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین دو کشور تاکید کردند.

اتابک با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر تولیدی و صنعتی ایران در حوزه‌های مختلف، بر اراده ایران به حضور و مشارکت فعال در پروژه‌های زیرساختی ارمنستان و همچنین انتقال دانش و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی به این کشور اشاره کرد.

وی، با دعوت از وزیر زیرساخت ارمنستان برای حضور در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران در آذرماه، بر آمادگی بخش‌های خصوصی و دولتی ایران برای مشارکت در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی ارمنستان تاکید کرد.

توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین ایران و ارمنستان/ اهمیت رفع موانع لجستیکی

در ادامه این نشست، وزیر زیرساخت ارمنستان با تاکید بر اهمیت رفع موانع لجستیکی به‌ویژه موضوع عوارض جاده‌ای کامیون‌های ترانزیتی دو کشور، بر اهتمام ویژه دولت ارمنستان جهت توسعه همه جانبه روابط با کشور ایران تاکید کرد.

وی ضمن پذیرش دعوت رسمی وزیر صمت ایران، از سفر قریب‌الوقوع خود به کشورمان در صدر یک هیات تخصصی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha