کشور نیازی به واردات برنج ندارد

تهران- ایرنا- مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با توجه به تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج داخلی و ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی، دیگر نیازی به واردات این محصول نداریم.

به گزارش ایرنا، «سهراب سهرابی» در گفت‌وگویی درخصوص وضعیت تولید و واردات برنج افزود: امسال با چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن شلتوک، تولید 2 میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی پیش‌بینی می شود که بخش عمده نیاز داخلی را تامین می کند.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار تن و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف کودهای شیمیایی مورد نیاز، مبارزه با علف های هرز، توسعه کشت مکانیزه، مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت آبیاری محصول این میزان تولید محقق خواهد شد.

سهرابی گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، برای دستیابی به خودکفایی ۹۰ درصدی اجرای الگوی کشت را هدفگذاری کردیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تولید برنج کشور مربوط به استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: بقیه برنج از سایر استان های کشور نیز در حال تامین است.

واردات ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی از مبدا کشورهای مختلف تامین و وارد شده است که با احتساب برنج تولید داخلی، نیاز کشور تامین است و دیگر تا پایان سال نیازی به واردات برنج نداریم.

سهرابی تصریح‌کرد: اکنون همه انبارهای استان‌های شمالی کشور مملو از برنج تولید داخل است، بنابراین با توجه به حجم برنج وارداتی انجام شده نه تنها دیگر نیازی به واردات نیست، بلکه قیمت برنج نیز افزایشی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha