قیمت بالای گوشت مرغ در استان مرکزی پذیرفتنی نیست

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این استان رتبه بالایی در تولید گوشت مرغ کشور دارد اما قیمت مصرف‌کننده این محصول در استان گران‌تر از دیگر نقاط کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدرضا گودرزی» روز سه‌شنبه در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی افزود: استانی که یکی از تولیدکننده‌های اصلی گوشت مرغ کشور است باید این محصول با قیمتی پایین‌تر از میانگین کشور عرضه شود.

وی بیان کرد: لازم است جلسه تنظیم بازار در هفته آتی برگزار و در قیمت خرده فروشی تجدید نظر شود و جهاد کشاورزی در مقوله تعرفه کشتار و قیمت مرغ زنده، نظارت بیشتری اعمال کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی درباره سامانه قیمت‌گذاری گوشت مرغ هم گفت: سامانه در مرحله اول از مرغداری تا کشتارگاه مشخص است اما در سطح عرضه هنوز تعریف نشده که این هم به دلیل آن است که قیمت، برای سامانه تعریف و شرح خدمات سامانه نیز تعیین شود.

گودرزی افزود: قواعدی برای پیاده‌سازی کامل سامانه تعاون مربوط به حوزه مرغ باقی مانده که در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب می‌شود تا قیمت معین و نظارت شفاف صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت مرغ در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.

این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha