۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85614172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۹ کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85614172
۵۰۹ کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی ۵۰۹ کارگر استان در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور طی نیمه نخست امسال تایید شده است.

به گزارش ایرنا؛ سید فرهاد ناصری نیا روز سه شنبه در جلسه بررسی پرونده های کارگری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمیته بدوی و تجدید نظر پرونده های مشاغل سخت و زیان آور کارگران را بررسی می کنند که امسال ۶۶۵ پرونده در سامانه مشاغل سخت ثبت و در ۱۶ جلسه کمیته بدوی بررسی شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۴۱۴ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای تکمیل و انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: نیمه نخست امسال ۲۱۹ پرونده نیز در کمیته تجدید نظر مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، ۹۵ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان استان تایید شده است.

ناصری نیا تصریح کرد: در مشاغل سخت و زیان آور، عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کارکنان تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین شغل‌هایی که ماهیت سخت و دشوار دارند، مشمول قانون جدید بازنشستگی می‌شوند و کارگران این واحدها، می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد، بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار در صورتی که حداقل ۵۵ سال تمام داشته و سابقه پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه داشته باشند، می‌توانند با اطلاع کارفرمای خود درخواست بازنشستگی را به سامانه مشاغل سخت http//: sakht.mcls.gov.ir ارائه کرده تا در کمیته بدوی مطرح و رسیدگی شود.

وی به افزایش بازرسی‌ها، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطرات محیط کار اشاره کرد و ادامه داد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده بررسی می شود و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه‌های مرتبط هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha