۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85614199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه فوتبال در بافت تاریخی یزد راه‌اندازی می‌شود

یزد- ایرنا- رئیس هیات فوتبال استان یزد با اشاره به ایجاد محور گردشگری ورزشی در بافت تاریخی یزد گفت: به دنبال راه اندازی موزه فوتبال در این بافت هستیم.

"امیر فرشاد تفکری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این امر با هدف توسعه صنعت گردشگری در شهر تاریخی و جهانی یزد انجام می شود تا گردشگران در کنار محورهای مختلف گردشگری در بافت تاریخی با تاریخ ورزشی و فوتبالی یزد نیز آشنا شوند.

وی افزود: در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد مقرر شد تا در قالب یک تفاهم‌نامه و طی مراحل قانونی یک مکان در بافت تاریخی به هیات فوتبال یزد واگذار شود تا با مرمت و تجهیز این مکان با تامین اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی، موزه فوتبال یزد را راه اندازی کنیم.

تفکری ادامه داد: در این موزه آثار ورزشی به جامانده از تیم های فوتبال از دهه ۴۰ در یزد، المانی از شهدای ورزشی استان، تصاویری از پیشکسوتان، بازیکنان و مربیان مطرح داخلی و خارجی و هر چیزی که بیانگر تاریخ فوتبال یزد باشد را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این موزه می توانیم یاد بسیاری از چهره های فوتبالی پیشکسوت استان که به فراموشی سپرده شده اند را با استفاده از تصاویر و یا آثار به جا مانده از آنها زنده نگه داریم.

داور پیشکسوت: مدال‌هایم را به موزه فوتبال یزد اهدا می‌کنم

رئیس هیات فوتبال یزد در ادامه گفت: "سعید مظفری زاده" داور پیشکسوت و مشهور کشور که اصالتا یزدی است از ایجاد موزه فوتبال در یزد استقبال کرد و گفت در صورت راه اندازی این موزه، تمام مدال ها و جام هایی که از کل قضاوت هایم در دنیا گرفته ام را به این موزه اهدا می کنم.

تفکری ادامه داد: به دنبال حضور نماینده یزد در لیگ برتر فوتبال کشور و میزبانی این تیم در ورزشگاه شهید نصیری یزد، بازیکنان مطرح زیادی به یزد سفر می کنند که بازدید آنها از بافت تاریخی با توجه به دنبال کننده های زیادی که در فضای مجازی دارند تبلیغی برای توسعه گردشگری یزد خواهند بود.

بافت تاریخی یزد ۷۰۰ هکتار وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha