صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85614224
صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: فصل صید میگو از امروز دهم مهرماه در محدوده آب‌های این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مسعود بارانی روز سه‌شنبه در بازدید از صیدگاه های میگو در آبهای هرمزگان اظهار کرد؛ با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز (۲تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو آغاز شد.

بارانی تصریح کرد: صیدگاه میگو در هرمزگان به صورت یکپارچه از آبهای سیریک تا منطقه طولا در قشم است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: افزون بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار نفر صیاد و تعدادی قایق جهت جمع آوری میگوی صید شده، در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند.

بارانی برنامه ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف را از مهم ترین برنامه های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال عنوان کرد.

هرمزگان؛ رتبه نخست صید و صیادی کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: هرمزگان توانسته با صید سالانه افزون بر ۳۶۶ هزار تن رتبه نخست در شاخص های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد.

عباس مویدی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان هرمزگان با وجود افزون بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو، بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد و با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه ای را در فعالیت‌های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha