کارشناس روس: تحولات خاورمیانه بر انتخابات آمریکا تاثیرگذار است

تهران-ایرنا- مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه- قفقاز در واکنش به درگیری‌های اخیر در خاورمیانه اظهار داشت که دخالت و حمایت‌های آمریکا در درگیری میان اسرائیل (رژیم صهونیستی) و حزب‌الله لبنان می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأثیر بگذارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از نووستی، استانیسلاو تراسوف مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه – قفقاز در همین ارتباط افزود: این دخالت ها می توانند با تاثیر منفی بر جایگاه حزب دموکرات، شانس پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه را در انتخابات آمریکا افزایش می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اگر در دوران باقیمانده از ریاست جمهوری جو بایدن، رژیم اسرائیل درگیر جنگ زمینی با نیروهای حزب الله لبنان شود، این کار ضربه بزرگی به حزب دموکرات در آمریکا وارد خواهد کرد و شانس پیروزی ترامپ را افزایش می دهد.

تراسوف خاطرنشان کرد که شرایط در خاورمیانه قابل پیش بینی نیست و در روزهای آتی مشخص می شود سرنوشت این درگیری به کدام سمت خواهد رفت.

این کارشناس روس اذعان داشت که ممکن است هدف تل آویو از آغاز این عملیات ها، تضعیف جایگاه دموکرات ها در آمریکا باشد، چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی نتوانسته حمایت کافی از سمت دولت جو بایدن را داشته باشد.

نیروی هوایی رژیم صهونیستی از هفته گذشته حملات گسترده ای را علیه اهداف و مواضع نیروهای حزب الله در مناطق مختلف لبنان آغاز کرده که در نتیجه این حملات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و چندین تن از فرماندهان ارشد نیروهای مقاومت به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور، سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزهای گذشته با شلیک صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha