استاندار کرمان: تامین اجتماعی حق قطع بیمه کارگران را ندارد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان در خصوص مطالبات تامین اجتماعی از شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: تامین اجتماعی به لحاظ قانونی حق قطع و اهرم کردن بیمه کارگران را ندارد و نباید حساب این شرکت‌ها بسته شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در پانزدهیمن نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شمال استان و ششمین جلسه جنوب استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) افزود: در صورت قطع بیمه کارگر و بروز حادثه، مسئولیت شرعی بر عهده ما خواهد بود لذا ضروری است که به وصول بدهی‌ها کمک کنیم و مطالبات شرکت‌های بدهکار نیز پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی با چالش‌های جدی مواجه است عنوان کرد: این سازمان علاوه بر پرداخت مستمری‌، خدمات درمانی به سایر دستگاه‌ها، بخش خصوصی و بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به بدهی‌های تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها اظهارداشت: این وضعیت نگران‌کننده است و می‌تواند منجر به چالش‌های جدی شود؛ از سوی دیگر تامین اجتماعی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها نیز طلبکار است و عملکرد ناصحیح سیستم می‌تواند کل شبکه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تأکید کرد: برای حل این مسائل باید ۲ اقدام اساسی انجام شود که یکی کمک به وصول مطالبات تأمین اجتماعی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها و دیگری توجه به جنبه‌های قانونی است؛ تأمین اجتماعی حق قطع بیمه کارگران و اهرم کردن آن را برای وصول مطالبات ندارد و باید بدهی شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

فداکار افزود: در این شرایط حتی اگر حساب شرکت‌ها بسته و دارایی‌های آن‌ها ضبط و تصرف شود، حقوق کارگران نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

همچنین در این نشست به مسائل و مشکلات ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در شمال و جنوب استان کرمان شامل امهال تسهیلات و بخشودگی جرایم، رفع عوارض و سود گمرکی نامتعارف، رفع مشکل ترخیص کالا و تعیین و تکلیف بدهی تامین اجتماعی، رسیدگی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنها صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha