مشکل مسکن بلدالامین کرمان در استانداری بررسی شد/ معاون استاندار: پروژه واگذار می‌شود

کرمان - ایرنا - در شرایطی که ماه‌ها از توقف عملیات عمرانی پروژه مسکن بلدالامین کرمان می‌گذرد و متقاضیان چند مرحله اعتراض و تجمع به روند اجرای این طرح داشتند، این مسائل در نشستی سه ساعته با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی و معترضان پیگیری و مباحثی در خصوص انتقال مدیریت این پروژه به استان مطرح شد.

به گزارش ایرنا، ساخت مسکن ملی بلدالامین کرمان از سال ۹۸ با کارگزاری ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) در ضلع شمالی شهر کرمان آغاز شد اما این پروژه که در ۶ فاز تعریف شده بود، پس از اجرای بخشی از کار به دلایل مختلفی متوقف و همین امر باعث اعتراض متقاضیان طی چندین مرحله به روند اجرا شد.

آخرین بار طی چندهفته اخیر معترضان این پروژه مقابل استانداری درحالی که چادر با خودشان همراه آورده بودند مقابل استانداری تجمع کردند.

اما آنطور که روابط عمومی استانداری کرمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرده در نشستی که در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی استانداری با حضور سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان ستاد اجرایی حضرت امام، بانک مسکن و جمعی دیگر از مدیران استان برگزار شده، بیش از ۲۰۰ نفر از متقاضیان مسکن پروژه بلدالامین که عملیات احداث آن از پنج سال قبل آغاز شده، دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

در ابتدای این نشست سه ساعته، متقاضیان مسکن درخواست‌ها و گلایه‌های خود را مطرح کردند و با ابراز نگرانی از توقف طرح و تورم ایجاد شده از معاون عمرانی استاندار خواستار پیگیری و حل معضلات این پروژه شدند.

این گزارش می افزاید: معاون امور عمرانی استاندار کرمان در این نشست، این طرح را پروژه‌ای ملی خواند و عنوان کرد که تفاهم‌نامه طرح میان وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) بوده و استان تنها نقش پیگیری داشته است.

آیت‌اللهی موسوی افزود: طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی به‌زودی مدیریت پروژه به استان واگذار می‌شود و با قیمت‌گذاری زمین و پرداخت وجه یاد شده توسط مرکز، استان مدیریت پروژه را برعهده خواهد گرفت.

وی همچنین از وعده بانک مسکن برای تزریق منابع مالی به پروژه خبر داد و اظهار کرد: پس از حسابرسی صورت‌های مالی، پیمانکار تعیین می‌شود و مطابق برنامه زمانبندی شده کار ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha