۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85614414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ اعلام شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85614414
برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ اعلام شد

شیراز – ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با تغییرات رخ داده، برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ ۱۳ مهرماه با تئاتر "لسان‌الغیب" در آرامگاه حافظ آغاز می شود و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد.

علی‌اصغر محدث ،سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر این اساس تئاتر لسان‌الغیب از جمعه ۱۳ مهر تا دوشنبه ۱۶ مهر ماه هر شب در ۲ نوبت ۲۰ و ۲۲ در محوطه حافظیه اجرا می‌شود و بلیت فروشی برای تماشای این تئاتر در سایت irantic.com آغاز شده است.

وی گفت : نمایش لسان الغیب پس از ۲۳ سال و با بازنویسی استاد محمود شالویی دوباره در آرامگاه حافظ با بازیگری و کارگردانی محمدحاتمی اجرا می‌شود و آهنگ‌سازی این اثر به عهده حامد ابراهیمی و خواننده آن حمید ترکاشوند است، حسن جودکی مجری طرح آن است و بازیگران تراز اول کشوری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

محدث ادامه داد: ۱۶ مهر ماه ساعت ۱۶:۳۰ از بازی "رندو" در آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود؛ این بازی نوعی کارت بازی است که کودکان را با اشعار و اندیشه‌های حافظ شیرازی آشنا می‌کند.

وی گفت: صبح شانزدهم مهر ماه نیز سالن غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان تجلیل و قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندانی خواهد بود که سال گذشته درجه هنری دریافت کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: آلبوم «خلوت نشین» با اجرای علی زند وکیلی، محمد رضازاده، محمد ذاکر حسین، مهدی بذرافشان و امیر زارع ۱۷ مهرماه در جوار آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود.

وی درباره ویژه برنامه‌های یادروز حافظ شیرازی نیز گفت: این برنامه‌ها، ساعت ۱۰ صبح ۱۹ مهر ماه با گلباران آرامگاه حافظ آغاز می‌شود و برگزاری آیین اصلی ویژه یاد روز حافظ نیز با حضور مسئولین کشوری و استانی ساعت ۱۹ این روز در جوار آرامگاه لسان‌الغیب برگزار می‌شود.

محدث عنوان کرد: همزمان با روز حافظ هفت سخنرانی با موضوع "حافظ در گستره جغرافیایی ایران" خواهیم داشت که از صبح ۲۰ مهر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام قبلی قرار بود برنامه‌های یادروز حافظ با اجرای عمومی تئاتر لسان‌الغیب از هفتم مهر ماه آغاز شود؛ اما با شهادت سید حسن نصرالله در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی، این رویدادها با تاخیر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha