ارتباط فعالان بخش خصوصی هند و استان هرمزگان باید تقویت شود 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و استفاده از تجربیات هند در حوزه‌های مختلف، گفت: ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هند و هرمزگان باید تقویت شود. 

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر سه‌شنبه در دیدار با «رودرا گائوراو شرست» سفیر هند در ایران و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش این کشور، اظهار کرد: رابطه ایران و هند فراتر از تعارفات مرسوم است، چرا که در مقاطعی این ۲ کشور دارای تاریخ، زبان و فرهنگ مشترک بودند.

وی با ابراز خرسندی از توافق بین جمهوری اسلامی ایران و کشور هند برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار بیان کرد: امیدواریم این توافق به سرعت عملیاتی شود و شاهد تعمیق روابط ۲ کشور در همه حوزه‌ها باشیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: نیمی از منطقه مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است و آمادگی داریم با محوریت این منطقه فعالیت‌های موثری را آغاز کنیم.

وی گفت: باید تلاش نماییم تا ارتباط بین بخش خصوصی و تجار ایران و هند تقویت شود؛ چرا که از این طریق می‌توانیم طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مردمی را تقویت کنیم.

دوستی با اشاره به آغاز طرح تولید موز در هرمزگان با همکاری بخش خصوصی هند، گفت: علاقه مند هستیم باتوجه به رشد کشاورزی در هند از تجربیات این کشور و شباهت آب و هوایی و دمایی آن با هرمزگان استفاده کنیم و کشاورزی استان را توسعه دهیم.

علاقه مند هستیم باتوجه به رشد کشاورزی در کشور هند از تجربیات این کشور و شباهت آب و هوایی و دمایی آن با هرمزگان استفاده کنیم و کشاورزی استان را توسعه دهیم.

وی ، هند را جزء کشورهای پیشرو در توسعه روستایی معرفی و تاکید کرد: برای استفاده از تجربیات کشور هند جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، افزایش درآمد مردم و بهبود کیفیت زیست روستایی در روستاهای استان نیز آمادگی داریم.

وی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی نیز خبر داد و اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در قالب تفاهم‌نامه یا توافق‌نامه‌هایی ظرفیت اراضی بندر شهید رجایی را در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت هند در بخش اپراتوری این بندر نیز استفاده کنیم.

دوستی همچنین بر لزوم افزایش همکاری‌های مشترک در پرورش ماهی در قفس و تعریف طرح‌های مشترک در زمینه اسکراپ کشتی‌ها تاکید کرد.

میزبانی ایرانی‌ها در سطح جهانی قابل تحسین است

ارتباط فعالان بخش خصوصی هند و  استان هرمزگان باید تقویت شود 

سفیر هند در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار دوباره با استاندار هرمزگان، گفت: میزبانی ایرانی‌ها در سطح جهانی قابل تحسین است و شاید هیچ کشوری نیست که بتواند در این سطح از میهمانان خارجی استقبال و میزبانی کند.

رودرا گائوراو شرست افزود: هندوستان بسیار علاقه مند است مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد و از مزیت کریدور شمال به جنوب برای تجارت و بازرگانی با کشورهای اوراسیا استفاده کند.

سفیر هند در ایران تاکید کرد: منطقه مکران برای هندوستان بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو علاقه داریم ارتباط خود را با استان‌های این منطقه تقویت کنیم‌.

منطقه مکران برای هندوستان بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو علاقه داریم ارتباط خود را با استان‌های این منطقه تقویت کنیم‌.

شرست با استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان برای استفاده تجربیات هند در توسعه روستایی گفت: بیش از ۶۵ درصد مردم هند در روستاها زندگی می‌کنند و شهر حیدرآباد هند نیز به لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد و در این شهر موسسه ملی توسعه روستایی وجود دارد که می‌توان با آن در این زمینه همکاری کرد.

وی همچنین از تقویت تعاملات میان تجار و بازرگان هندی و هرمزگانی استقبال کرد و گفت: اگر نمایشگاه یا برنامه‌ای در استان هرمزگان وجود داشته باشد امکان دعوت از بازرگانان هندی وجود دارد.

ارتباط فعالان بخش خصوصی هند و  استان هرمزگان باید تقویت شود 

به گزارش ایرنا، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش هندوستان متشکل از سه فروند ناوشکن رزمی آموزشی شامل «ناوشکن رزمی تیر»، «ناوشکن رزمی شاردول» و «ناوشکن رزمی ویرا» روز دوشنبه با استقبال فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در اسکله منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

این ناوگروه با هدف ارتقای سطح روابط رزمی و آموزشی و همچنین تبادل تجربیات دریانوردی، به اسکله منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس آمد.

دیدار با مقامات کشوری و لشکری در هرمزگان، نشست‌های دیپلماتیک بر عرشه ناوشکن‌های ایرانی و هندی، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان و همچنین بازدید کارکنان ناوگروه از اماکن فرهنگی و تجاری شهر بندرعباس از برنامه‌های ناوگروه هندی در مدت چهار روز پهلوگیری در بندرعباس است.

در پایان پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی هندی به بندرعباس، تمرین مشترک رزمی دریایی با حضور شناورهای رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش و شناورهای رزمی هندی، در شمال تنگه هرمز و خلیج فارس انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha