۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85614611
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر متوقف خواهد شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبر: 85614611
اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر متوقف خواهد شد

تهران-ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه در صورت عدم توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، اسرائیل کشور ترکیه را نیز هدف‌گذاری خواهد کرد، تاکید کرد که این رژیم دیر یا زود متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای بارونز، رجب طیب اردوغان طی سخنانی حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی خواست که بدون «اتلاف وقت بیشتر» رژیم اسرائیل را متوقف کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه «اسرائیل دیر یا زود متوقف خواهد شد»، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز همانند هیتلر متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «ترور و نسل‌کشی» رژیم اسرائیل در غزه، اکنون به لبنان رسیده است، هشدار داد: من به طور آشکار اعلام می‌کنم که رهبری اسرائیل با هذیان سرزمین موعود، پس از فلسطین و لبنان، برای سرزمین ما هدف‌گذاری خواهد کرد.

از طرفی وزارت امور خارجه ترکیه نیز امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان را به عنوان «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی» محکوم و آن را «اقدامی غیرقانونی برای اشغالگری» توصیف کرد.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه «این حمله باید فورا متوقف شود»، هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات کشورهای داخل و خارج از منطقه را به خطر می اندازد.

وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اینکه گام اولیه برای بازگرداندن آرامش به منطقه، «برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه» است، خاطرنشان کرد که برقراری صلح در نوار غزه، مسئولیت همه بشریت است.

به گزارش ایرنا، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها دو هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین جمعه گذشته با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعات گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند، بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha