رسانه استرالیایی: ایران از موشک‌های مافوق صوت «فتاح» استفاده کرد

تهران- ایرنا- ای بی سی نیوز استرالیا در گزارشی از علمیات «وعده صادق ۲» نوشت: ایران برای نخستین بار از موشک‌های مافوق صوت «فتاح» استفاده کرد.

به گزارش شب سه‌شنبه ایرنا از ای بی سی نیوز، این رسانه استرالیایی درباره پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: ایران در واکنش به کشته شدن رهبران ارشد حماس و حزب الله، حدود ۲۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

ای بی سی نیوز نوشت: حماس از عملیات موشکی ایران برای انتقام کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر حماس و همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سرتیپ عباس نیلفروشان تمجید کرده است.

در بیانیه حماس آمده است: ما پرتاب قهرمانانه موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را تبریک می‌گوییم. این حملات به مناطق وسیعی از سرزمین های اشغالی ما در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم منطقه و به انتقام خون شهدای قهرمان ملت ما صورت گرفته است.

این رسانه نوشت: ایران می‌گوید پایگاه‌های نظامی را هدف حمله قرار داده است، سپاه پاسداران ایران دومین بیانیه از زمان شلیک این موشک‌ها به اسرائیل را منتشر کرده و می گوید سه پایگاه نظامی (رژیم) اسرائیل را در این حمله موشکی هدف قرار داده است.

تارنمای خبری استرالیایی، با اشاره به پخش تصاویر شادی مردم از تلویزیون ایران نوشت: ایران اعلام کرد که برای اولین بار در این حمله از موشک های مافوق صوت «فتاح» استفاده کرده است.

ای بی سی نیوز نوشت: به گفته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در حال مذاکره با (رژیم) اسرائیل درباره «گام‌های بعدی مناسب» است و مذاکرات اولیه «در سطح نظامی» و بین کاخ سفید و دفتر نخست وزیر (رژیم) اسرائیل صورت گرفته است.

این رسانه افزود: حمله موشکی ایران به دنبال حمله به بیروت و حمله زمینی شب گذشته صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار داد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha