بارش باران در مهاباد موجب آبگرفتگی معابر شد

مهاباد- ایرنا- بارش باران در شهرستان مهاباد باعث آبگرفتگی معابر و بروز خسارات در برخی مناطق این شهر شد.

به گزارش ایرنا، بارش باران بامداد چهارشنبه در شهرستان مهاباد که با وزش باد و رعد و برق همراه بود، ضمن آبگرفتگی معابر و شکسته شدن شاخ و برگ درختان، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

بارش باران در میدان ملا خلیل این شهر باعث تجمع آب در معابر و وارد شدن آب به داخل تعدادی از واحدهای مسکونی شد و خساراتی هم به برخی خانه ها و مغازه ها وارد کرد.

برخی از شهروندان با انتشار فیلم و عکس‌های از این آبگرفتگی معابر، در فضای مجازی از دستگاه های مرتبط به ویژه شهرداری در خصوص عدم مناسب سازی معابر و تجمع آب در داخل کوچه‌ها انتقاد کرده بودند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در این خصوص گفت: با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه بارش باران در برخی مناطق جنوبی استان گزارش شده که بیشترین مقدار آن در مهاباد ۱۴.۴ میلی‌متر ثبت شد و بارش ها در سردشت ۵.۸ میلی‌متر، میاندوآب ۲.۲ میلی‌متر، پیرانشهر ۱.۸ میلی‌متر، بوکان ۱.۲ میلی‌متر و شاهین‌دژ و نقده هم کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

اردلان محمدپور با اشاره به اینکه این امواج فعالیت خود را به صورت بارش پراکنده و وزش باد نشان می دهد، افزود: بارش ها به صورت نقطه‌ای تا اواخر امروز تداوم خواهد داشت و به دنبال آن جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۴ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha