احتمال افزایش بهای بنزین در آمریکا پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی

تهران- ایرنا- در پی حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در تلافی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، بهای نفت در بازارهای جهانی بالا رفت و کارشناسان نسبت به افزایش بهای بنزین در آمریکا نیز هشدار دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری ای بی سی، در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل، بهای نفت دیروز سه‌شنبه بیش از ۳ درصد افزایش یافت.

کارشناسان در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی تاکید کردند که افزایش بهای جهانی نفت باعث رشد قیمت بنزین در آمریکا می شود. آنها اعلام کردند که این افزایش قیمت، احتمالا به میزان ۱۰ تا ۱۵ سنت در هر گالن خواهد بود. براساس آمار موجود، میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین در آمریکا در حال حاضر ۳.۲۰ دلار است.

رامنان کریشنامورتی استاد مهندسی نفت در دانشگاه هیوستون آمریکا در این زمینه به ای بی سی نیوز گفت: تشدید بیشتر درگیری‌ها میان اسرائیل و ایران می تواند بهای نفت و بنزین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

وی افزود: در اینکه این درگیری بر بهای بنزین در آمریکا اثرگذار خواهد بود، هیچ تردیدی وجود ندارد.

ای بی سی نیوز در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه ایران با تحریم‌های نفتی روبرو است، اما این کشور بر عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز کنترل دارد؛ مسیری دریایی که حمل و نقل نزدیک به ۱۵ درصد از عرضه جهانی نفت از آنجا انجام می‌گیرد.

کریشنامورتی در بخشی از اظهاراتش از کانال سوئز به عنوان مسیری دیگر برای حمل و نقل نفت کش ها یاد کرد، اما در عین حال یادآور شد که این مسیر نیز می تواند هدف حملات نیروهای یمن قرار گیرد که از ابتدای جنگ در غزه از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، کشتی های تجاری مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داده اند.

تیموتی فیتزجرالد استاد اقتصاد تجاری نیز پیامدهای حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی را بر روی قیمت بنزین در آمریکا قابل توجه دانست و گفت: اگر هر دو طرف تنش‌ها را کاهش دهند، بهای نفت خام می‌تواند به سرعت به وضعیت قبل از حمله در روز سه‌شنبه بازگردد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

سپاه پاسداران افزود: این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد، با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha