۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 85615206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار جدید گیلان کیست؟

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85615206
استاندار جدید گیلان کیست؟

رشت - ایرنا - بیستمین استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در نشست هیات دولت منصوب و معرفی شد تا سکان هدایت این استان سرسبز شمالی را که مسائل و مشکلات هم کم ندارد، عهده‌دار شود.

استاندار جدید این دیار که پنجاه و چهارمین استاندار تاریخ گیلان و بیستمین استاندار پس از انقلاب است، هشتمین استاندار بومی در بیش از چهار دهه گذشته است، بومی بودن وی مزیت بسیار مهمی است، زیرا مسائل و چالش‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پیدا و پنهان استان را خوب میشناسد.

هادی حق‌شناس، زاده همین دیار است او متولد شهرستان صومعه سرا است اما از کودکی در انزلی ساکن شده و هنوز هم همان‌جا زندگی می‌کند.

وی نخستین بار نیست که استاندار می‌شود، حق‌شناس پیش از این سال ۱۳۹۸ و در دولت دوازدهم استاندار گلستان بود.

اکنون و از این پس حق‌شناس ۵۷ ساله مسئولیت استان زادگاهش را عهده دار خواهد بود، او در طول این سال‌ها در مسئولیت‌های گوناگون حضور داشته و از نظر تجربه و توان مدیریتی هم توانسته در جایگاه هایی که مشغول بوده عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد.

وی کارشناسی برق از دانشگاه علم و صنعت و دکترای اقتصاد دارد.

پیشینه شغلی وی از سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد و به مرور در همان‌جا مسئولیت گرفت و مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان‌های مازندران، خوزستان و گیلان را در کارنامه دارد و در دوره‌ای معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم بوده است.

استاندار جدید گیلان پیشینه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم دارد و نماینده مردم انزلی در مجلس هفتم بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی بخش بندری، عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی این بندر، رئیس هیات قایقرانی گیلان هم از دیگر مسئولیت‌هایی بوده که او در آن‌ها حضور داشته است.

حق‌شناس در کنار این مسئولیت‌ها به کار تدریس در دانشگاه نیز اشتغال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha