رویایی که به کام کودکان خوش نیامد+ فیلم

اصفهان- ایرنا- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در حالی اکران‌های خود را با یک فیلم عروسکی آغاز کرد که بیشتر مخاطبانش گفتند این اثر را دوست نداشتند، هر چند برایشان درس و پیام آموزنده داشت.

به گزارش ایرنا، یکی از آثار بسته اکران سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در روز نخست به «رویای پفکی» یک فیلم عروسکی به کارگردانی مهدی رجبی و لیلا مجتهدی و تهیه کنندگی صدیقه صحت اختصاص یافت، فیلمی که پس از نمایش از چهره مخاطبان کودکش بر می آمد که رضایشتان جلب نشده است هرچند که بیشترشان اذعان داشتند پیام فیلم را به زعم خودشان گرفته اند. فیلمی که در ظاهر به بچه ها در مورد مصرف تنقلات بویژه چیپس و پفک هشدار می داد.

یکی از داوران کودک پس از خروج از سالن به خبرنگار ایرنا گفت: فیلم برای بچه های ۳ تا ۶ سال مناسب و برای ما سنین ۷ تا ۱۰ سال خسته و کسل کننده بود، گرافیک و صداگذاری خوبی هم نداشت و در برخی بخش ها صدای فیلم زیاد و بعضی جاها خیلی کم و غیرواضح بود و در کل اثری بود که می توانست بهتر باشد.

داور دیگر فیلم معتقد بود: فیلم هایی که موضوع ساده اما مهم را بیان می کنند اصلا گروه سنی ندارند اما هر فیلمی را با کار و تلاش بیشتر می توان بهتر ارائه داد و از نظر هنری می توان به «رویای پفکی» نمره کمتر از صفر داد، چون عروسک هایش واقعا خوب نبودند و پس زمینه هایی که برای نشان دادن بزرگسالانِ پفک خور به کار گرفته شده بود هم خوب نبود اما همانطور که از اسمش بر می آید رویایی و تخیلاتی است و زیاد هم نمی توان از آن انتظار داشت.

رویایی که به کام کودکان خوش نیامد+ فیلم

مخاطب دیگری هم افزود: دوبله های فیلم و متن داستان هم خوب بود اما اصلا شخصیت ها و پس زمینه هایش خوب نبود، جذاب بود اما در جذابیت شخصیت هم تاثیر دارد و وقتی پیام انتقال داده می شود گروه سنی مهم نیست، در کل، نمره ام به فیلم ۲ از ۱۰ است.

به گفته مخاطب دیگر، این فیلم برای رده سنی حاضر در سالنِ اکران حوصله سربر بود، چون هم تخیلی و هم عروسکی بود و هم شکل عروسک هایش می توانست قشنگ تر و جذاب تر باشد، صداگذاری بهتری می توانست داشته باشد و می توانست به واقعیت نزدیکتر باشد.

اما داور بعدی که خردسال تر بود گفت: به نظرم فیلم قشنگی بود، درس های قشنگی هم داد اما اگر گرافیکش را خوب تر می کردند بهتر بود. این مخاطب خردسال پیام فیلم را توصیه به نخوردن هر نوع چیپس و پفکی عنوان کرد.

رویایی که به کام کودکان خوش نیامد+ فیلم

مخاطب ۶ ساله بعدی این فیلم گفت: چیزهای زیادی به ما یاد داد مثلا اینکه نباید هر نوع پفک یا چیپسی را بخوریم، درس های خوبی از فیلم گرفتم، نکته های خوبی هم داشت، برای بچه ها آموزنده بود، اما من فیلم را زیاد دوست نداشتم.

گفته داوران و مخاطبان «رویای پفکی» در حالی بود که صدیقه صحت تهیه کننده اثر در جمع مخاطبان اظهار کرد: امیدوارم از دست اندرکاران «رویای پفکی» دوستانی که کارشان را با زبان فیلم به شکلی برای مخاطبان کودک و نوجوان و والدین انجام می دهند، حمایت کنم چون پیام می دهند به جای اینکه بگردیم و دنیایمان را با تکنولوژی شلوغ کنیم بیاییم مهارت های کشف و حل مساله را به کودکانمان یاد دهیم، بزرگ ترین خدمتی که آموزش و پرورش به نسل جدید می کند این است که به آنها بگوید ببینید پیرامونتان چه مشکلاتی هست الان باید حلش کنید چه در خانه و چه در مدرسه.

سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان برگزار می شود.

آثار زیر در این دوره اکران می شوند:

«آرزوی اسب چوبی» به کارگردانی کمال مقدم و تهیه کنندگی پیام مهرنوش

«آن دو» به کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی

«باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و تهیه کنندگی محمدجواد موحد

«بامبولک» (بام بالا۲) به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی بهروز مفید

«ببعی قهرمان» بـه کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه کنندگی محمدمهدی مشکوری

«تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و تهیه کنندگی علی اوجی

«دختر برقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین قناعت

«رویای پفکی» به کارگردانی مهدی رجبی، لیلا مجتهدی و تهیه کنندگی: صدیقه صحت

«شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‎‌کنندگی: مهدی جعفری

«شنگول و منگول» (گولز) به کارگردانی کیانوش دالوند، فرزاد دالوند و تهیه کنندگی: داریوش دالوند و سارا امامی

«مافیای شجاعان» به کارگردانی مریم مدرس و تهیه کنندگی: محمدرضا شیخ بهایی و علی شفیعی

«میرو» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعید الهی

«هرچی تو بگی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha