هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با نفوذ موج در تراز میانی جو، نسبت به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز تا عصر شنبه و منطقه اثر آن را نیز در سطح استان اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با وزش باد به نسبت شدید، رگبار متناوب باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش دما، در برخی مناطق با احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی با بیش از سه هزار متر ارتفاع ا بارش برف همراه خواهد بود.

هواشناسی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه های کم مقاوم و سست بنیان را اثر مخاطره این سامانه ناپایداری جوی اعلام و نسبت به احتمال وقوع آن ها در مناطق مختلف مازندران هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سست بنیان، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما، در دامنه ها و ارتفاعات گاهی با وزش باد به نسبت شدید جنوبی و از اواخر وقت با وزش باد به نسبت شدید غربی، افزایش ابر و در ارتفاعات غربی با احتمال رگبار پراکنده باران و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha