جلوگیری از برداشت غیرمجاز چهار میلیون مترمکعب از منابع آب آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - نماینده مجری طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز چهار میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در ۶ ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این شرکت، علی اسماعیلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا، تعداد ۹۱ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.
وی هم‌چنین با بیان این‌که یک هزار و ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود و ۴۳ استخر غیرمجاز در زهکش حاشیه رودخانه ها قلع و قمع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ۲۴۸ کنتور هوشمند نیز برروی چاه های مجاز اولویت دار استان نصب شده و از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه های کشاورزی، برق چاه های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۳۹۵ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha