۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85615357
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کدپستی هوشمند برای ۹۵ درصد خانه و زمین‌های شاهرود ثبت شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره پست شاهرود گفت: کدپستی هوشمند ۱۰ رقمی برای ۹۵ درصد از خانه‌ و زمین‌های این شهرستان از سال ۱۳۹۹ تاکنون در پایگاه داده‌های اداره پست ثبت شده است.

محمدحسن خانلرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان شاهرود می‌توانند برای دسترسی آسان مردم به نشانی‌ها همراه کدپستی از این پایگاه داده برای نصب پلاک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و دهیاری‌ها متولی نصب پلاک کدپستی هوشمند هستند، ابراز کرد: کدپستی هوشمند به همراه یک رمزینه پاسخ سریع (کیو آر کد) جهت سهولت دسترسی به نشانی‌ها در یک پایگاه داده برای نقاط شهری و روستایی ایجاد شد و در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه نصب پلاک کدپستی هوشمند برای شهرک‌های جدید شهر شاهرود در دستور کار است، اظهار کرد: در نصب پلاک کدپستی هوشمند برخی از مسایل مانند افزایش زیاد قیمت تمام شده برای شرکت پیمانکار این طرح، ادامه کار را با اخلال روبه‌رو کرده است.

رییس اداره پست شاهرود گفت: ایجاد کدپستی هوشمند برای مکان‌هایی که تاکنون هیچ کدپستی برای آن تعریف نشده است، ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار ریال هزینه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای درخواست‌های مردمی کدپستی ۱۰ رقمی مکانی‌هایی که از قبل کدپستی داشتند، با هزینه کمتر از ۱۷۰ هزار ریال در یک برگه کاغذی همراه با یک (کیو آر کد) به متقاضی ارایه می‌شود.

این مسوول ادامه داد: کدپستی هوشمند مشکل مردم در دسترسی سریع و آسان به مکان دقیق نشانی، مکاتبات، مکان‌یابی و حتی فوریت‌های امدادی و پلیسی را برطرف می‌کند.

وی ابراز کرد: تسریع در تکمیل این فرآیند در نشستی با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود، شهردار و کارشناسان اداره پست مورد تاکید قرار گرفت.

رییس اداره پست شاهرود افزود: انعقاد قرارداد جدید با تجزیه و تحلیل قیمت نهایی هر پلاک کدپستی هوشمند برای شرکت‌های پیمانکاری، مکاتبات و اجرای مرحله‌بندی این طرح در دستور کار قرار دارد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha