۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85615465
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دمای گیلان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85615465
دمای گیلان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی از امروز (چهارشنبه) در استان است، گفت: این سامانه موجب کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا تا یکشنبه هفته آینده خواهد شد.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس به تدریج از امروز به ویژه بعدازظهر و شب با نفوذ سامانه ناپایدار جوی، ضمن کاهش تدریجی دما، شرایط برای افزایش ابر، مه‌ آلودگی هوا، ورزش باد در برخی مناطق شدید و به تناوب در بعضی نقاط بارندگی گاه رگباری و شدید همراه با رعد و برق و نیز احتمال بارش تگرگ فراهم است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان اضافه کرد: ضروری است در این مدت مردم توصیه‌های مربوطه از جمله خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه‌گیری بهنگام رعد و برق در مکان‌های امن جدی گرفته شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: هچنین دریا با توجه به وزش باد و افزایش نسبی ارتفاع موج از امروز تا روز جمعه برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب پیش بینی شده است و بر این اساس هشدار زرد دریایی نیز صادر شده‌است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با ۱۲ درجه سلسیوس خنک ترین و لوشان با ۳۴ درجه گرمترین شهر استان بوده اند و دمای فعلی رشت نیز ۲۵ درجه و رطوبت ۶۰ درصد است.

آسمان گیلان هم‌اینک کمی تا نیمه ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha