۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85615497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵۰ هزار فراگیر از ۱۰۰ دوره آموزشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند

زنجان - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: سال گذشته ۷۵۰ هزار فراگیر در ۱۰۰ دوره آموزشی جهاد دانشگاهی در ۱۵۵ مرکز مستقر در ۸۷ شهر کشور شرکت کرده و از آموزش‌های مورد نیاز بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حسن مسلمی‌ نائینی روز چهارشنبه در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی کشور در زنجان،افزود: این آمار نشان می‌دهد دوره‌های تدوین‌ شده مورد نیاز فراگیران و سازمان‌ها بوده است.

وی گفت:در دو سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی بودیم و اقدامات بزرگی در این حوزه انجام‌ شد.

این مسوول با تأکید بر اینکه آموزش در جهاد دانشگاهی باید در شان این نهاد انقلابی باشد، اظهار داشت: دوره‌های مرتبط با وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با هماهنگی با این دو وزارتخانه تدوین شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

مسلمی‌ نائینی به فعالیت هشت دانشگاه و موسسه آموزشی غیرانتفاعی تحت نظر جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز شاهد اقدامات مؤثر و تربیت دانشجویان مطرح در کشور هستیم به‌طوری‌که تاکنون ۸۵ هزار نفر از این مراکز دانش آموخته شده‌اند و این مراکز آموزش عالی دارای رتبه‌های بالایی علمی نیز هستند که نشان از توان علمی این نهاد انقلابی در این بخش است.

مسلمی همچنین به برگزاری آزمون‌های استخدامی از سوی جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌مندی از همه توان موجود در این نهاد بیش از ۷۵ آزمون برگزار شد و ۱.۵ میلیون داوطلب در این آزمون‌های استخدامی شرکت کردند.

وی با اشاره به ارزیابی مدیران از سوی جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: ۱۷ هزار مدیر در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و امیدواریم با ایجاد الگویی مناسب در کشور شرایط را برای اقدامات بهتر فراهم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری بر ضرورت توجه به هنر در آموزش‌های جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته کارهای هنری خوبی در جهاد دانشگاهی انجام می‌شد که اخیرا کمرنگ‌تر شده است، ولی تأکید داریم به این حوزه ورود پیدا کرده و هنرمند تربیت کنیم چون کشور به هنرمند متعهد نیاز دارد.

ارتقای مدل کسب‌وکار فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که این نهاد در سال‌های گذشته به آن توجه بیشتری داشت بحث مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های آموزشی است.

محمدمحسن غفوریان با اشاره به محورهای اصلی این گردهمایی، اظهار داشت: مقرر شده است در این گردهمایی ابعاد این مشارکت‌ها، مقررات و ضوابط هم‌فکری شود تا مقدمه‌ای برای ارتقای مدل کسب‌وکار فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در سال‌های آینده باشد.

وی با اشاره به نظارت بر فعالیت‌ها و کیفیت آموزشی در جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: با رونمایی از سامانه انتقادها و پیشنهادها در این گردهمایی قطعا شاهد پیشبرد بهتر اهداف خواهیم بود؛ چراکه این سامانه‌ به فعالیت‌های سازمانی جهاد دانشگاهی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ابزارهای نظارتی متنوع شده و باید در این مسیر خود را مجهز به روش‌های نوین کنیم، اضافه کرد: باید کارهایمان را ارتقا دهیم و سامانه انتقادها و پیشنهادها تلاشی است برای اینکه با مجموعه فراگیران، مدرسان، کارکنان و همه مخاطبان شبکه آموزش ارتباط داشته باشیم تا آنها بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

غفوریان در ادامه با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های اشتغال و کارآفرینی جزو نهادهای پیشرو به شمار می‌رود، افزود: جهاد دانشگاهی اولین بار سامانه کاریابی را ایجاد کرد اما به دلایل مختلفی این سامانه الکترونیکی متوقف‌ شده بود که با بازنویسی و احیا این سامانه بر اساس نیازهای جدید در این گردهمایی شاهد بهره‌برداری و رونمایی از آن هستیم.

بررسی نحوه مشارکت با بخش خصوصی و رونمایی از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران» و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های این گردهمایی دو روزه است که تا فردا در زنجان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha