آغاز پویش «شهرآماده»/ تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه نوسازی پلاک‌های فرسوده پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۲ تهران گفت: مرحله جدید پویش آموزش همگانی «شهر آماده« با شعار هر خانواده یک شهروند آموزش‌دیده در پایتخت کلید خورد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه۲ تهران، مهدی صالحی روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت آموزش به عنوان یکی از محورهای پیشگیری اظهار کرد: پویش آموزش همگانی «شهر آماده« به منظور ارتقای آگاهی‌ عمومی و مشارکت شهروندان در مواجهه با مخاطرات طبیعی، به عنوان پیش‌نیاز همه اقدامات و برنامه‌های جامعه‌محور در حوزه تاب‌آوری شهری آغاز شد.

وی افزود: با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مرحله جدید پویش شهر آماده در قالب ارائه آموزش‌های رایگان به شهروندان اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۲ تهران با اشاره به حضور آموزش‌گران در مدارس، مساجد و سرای محلات یادآور شد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مساجد، سرای محلات، پایگاه‌های مدیریت بحران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همچنین دفاتر جمعیت هلال احمر در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

به گفته صالحی، آموزش کمک‌های اولیه، آموزش اطفا حریق، آموزش مواجهه با حوادث و بحران‌ها از جمله برنامه‌های آموزشی این مرحله از پویش شهر آماده است.

آغاز پویش «شهرآماده»/ تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه نوسازی پلاک‌های فرسوده پایتخت

تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه نوسازی پلاک‌های فرسوده پایتخت

شهردار منطقه ۱۰ تهران نیز با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال میانگین زمان صدور پروانه نسبت به زمان مشابه کاهش قابل توجه ۱۰ روزه یافته، از تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه جهت نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده خبر داد و گفت: سهم نوسازی سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۷۴ پلاک بوده که از این تعداد تاکنون ٢٣٧ پلاک معادل ۵۰ درصد در نوسازی بافت فرسوده شرکت داشته است.

مهدی اخ‌الصنایع روز چهارشنبه اظهار کرد: از ٢٣٧ پلاک بافت فرسوده که براساس برنامه سازمان نوسازی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ باید نوسازی می‌شدند در ۶ ماهه نخست سال برای هر ٢٣٧ پلاک پروانه صادر شده که این امر تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه برای نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه منطقه ۱۰ و تراکم و بافت ریزدانه و فرسوده این منطقه نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده یکی از اولویت‌های جدی در حوزه شهرسازی برای مدیریت شهری است بنابراین ارایه بسته‌های تشویقی برای مشارکت شهروندان در نوسازی و تجمیع پلاک‌ها انجام شده است. به طوری که از ابتدای سال تاکنون جهت ۸۶ فقره پرونده با درخواست صدور پروانه از املاک مجاور دعوت به تجمیع به عمل آمده است.

برگزاری «دهکده مقاومت و اسوه» منطقه ۱۳

نمایشگاه دهکده مقاومت و اسوه با هدف معرفی دستاوردهای جبهه مقاومت و برای معرفی شهدای غزه و لبنان، شهدای دفاع مقدس، شهدای خدمت ایران و دستاورهای جبهه مقاومت با مشارکت ناحیه کمیل و پایگاه‌های بسیج منطقه ۱۳ تهران با شعار «آغاز نصرالله» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ مهر ماه جنب ایستگاه مترو ابن‌سینا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۱۴ غرفه است و به معرفی دستاوردهای پایگاه بسیج منطقه می‌پردازد. همچنین در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌هایی همچون سرود، مداحی، ایستگاه صلواتی و برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در این روزها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به نشانی خیابان پیروزی، جنب اتوبان امام علی (ع) ایستگاه مترو ابن سینا مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha