اولویت به کارگیری نیرو در شرکت‌های فعال دهلران با افراد بومی باشد

ایلام - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با تاکید بر اینکه در موضوع حقوق عامه با کسی تعارف نداریم، گفت: به کارگیری نیروهای بومی باید در اولویت شرکت‌های فعال حوزه نفت و گاز در دهلران باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عبدالوهاب بخشنده" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان دهلران و نشست شورای اداری این شهرستان، با تبریک اجرای عملیات موشکی سپاه و نیروهای مسلح با عنوان وعده صادق(۲)، اظهار کرد: در این عملیات نشان دادیم رژیم جعلی صهیونیستی، با وجود فاصله زیاد، در دسترس ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این عملیات در واقع درس عبرت و دفاع مشروع ایران اسلامی در مقابل ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک ما بوده است، ابراز کرد: این عملیات هم اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و هم بر اساس قوانین بین‌المللی در راستای دفاع مشروع انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در ادامه با اشاره به آیین تکریم و معارفه دادستان دهلران، گفت: شهرستان دهلران با وجود نیروهای توانمند و علمی که دارد دارای ظرفیت‌های انسانی ارزشمند در حوزه قضایی است و این امر جای خرسندی دارد.

بخشنده با اشاره به وسعت، ظرفیت‌های دهلران در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی و مرز و پیگیری‌های فرماندار ویژه این شهرستان در خصوص رفع مسائل، افزود: دهلران شهرستانی نخبه‌پرور بوده و مردم این شهرستان در عرصه‌های مختلف پای کار هستند.

وی به سند تحول دستگاه قضایی و بحث حقوق عامه اشاره کرد و گفت: پیگیری مسئولان شهرستان در بحث راه‌های دهلران با توجه به حجم تردد روزا در ایام اربعین از این شهرستان، یک موضوع و مطالبه به حق مردم است و ما هم از طریق مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل زیرساخت‌های راه این شهرستان پیگیر هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با اشاره به عدم راه اندازی کارخانه سیمان دهلران، یادآور شد: بارها با سرمایه‌گذار این کارخانه موضوع پیگیری شده است و باید تلاش شود که این کارخانه به زودی در راستای ایجاد اشتغال، تولید سیمان و رونق اقتصادی استان راه‌اندازی شود.

بخشنده در ادامه به موضوع پتروشیمی و ان.جی.ال دهلران اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله اول در بکارگیری نیروهای مورد نیاز باید نیروهای بومی در اولویت باشند، پتروشیمی و تکمیل آن نباید رها شود و با حمایت همه مسئولان در راستای جهش تولید باید با سرمایه‌گذاری مشکلات این واحدها مرتفع، تکمیل و راه‌اندازی شوند.

اولویت به کارگیری در شرکت‌های فعال دهلران نیروهای بومی باشد

وی به رفع تصرف اراضی ملی در دهلران هم اشاره کرد و گفت:در این زمینه اقدامات خوبی انجام و ساخت و سازهای غیرقانونی متوقف شده و دادستانی با جدیت پیگیر حقوق عامه در این حوزه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام به قاچاق سلاح در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود:اعضای شورای تامین شهرستان به خوبی پای کار هستند و اقتدار خود را در مقابله با قاچاق اسلحه به خوبی نشان داده و پیشگیری‌ها و اقدام‌های لازم انجام شده و بر اساس گزارش های اعلامی، قاچاق سلاح کاهش چشمگیر یافته و قاچاق دام به صفر رسیده است.

وی به بحث گران فروشی در دهلران و وظایف و ورود جدی دستگاه‌های متولی در این حوزه اشاره کرد و خواستار هدایت آب چشمه‌های آبگرم و جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل سرمایشی و گرمایشی مردم بر اثر متساعد شدن بخار گوگردی ناشی از این چشمه‌ها شد.

رئیس دادگستری دهلران هم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات موشکی وعده صادق(2)، گفت: این حمله اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشید.

بهنام تیرافکن با اشاره به انتصاب حسین پناهی به عنوان دادستان شهرستان دهلران گفت: وی فردی پرتلاش و دلسوز و خادم مردم است و به طور قطع این انتصاب منشا خیر و برکت برای دهلران خواهد بود.

وی با اشاره به جدیت دستگاه قضایی در حمایت از حقوق عامه، افزود: دستگاه قضایی بدون شک در راستای وظایف ذاتی خود در خدمت مردم خواهد بود و در بحث برخورد قانونی با متصرفین اراضی ملی، قاچاقچیان سلاح و مهمات و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه و اجرای حقوق عامه شبانه روز تلاش می کند.

اولویت به کارگیری در شرکت‌های فعال دهلران نیروهای بومی باشد

دادستان جدید دهلران نیز با قدردانی از اعتماد رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، گفت: با توجه به سوابق خدمت سه ساله در این شهرستان بر مشکلات واقف هستم و به طور قطع در مسیر گره گشایی و خدمت به مردم از همه توان و ظرفیت‌ها بهره خواهم برد.

حسین پناهی به برنامه‌های مدون در بحث حقوق عامه اشاره و افزود: دهلران با توجه به ویژگی‌ها و منابع، زمینه لازم را برای رشد، پیشرفت و توسعه بیشتر دارد و در این راستای نیز حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این بهنام تیرافکن دادستان شهرستان دهلران بود که با انتصاب وی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان، حسین پناهی به عنوان دادستان جدید شهرستان دهلران معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha