کرملین، خویشتنداری طرف‌های درگیر در خاورمیانه را خواستار شد

مسکو- ایرنا- سخنگوی کرملین با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت: روسیه از همه طرف های درگیر در این منطقه می‌خواهد که خویشتنداری نشان دهند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه در نشستی خبری، وضعیت منطقه خاورمیانه را نگران‌کننده‌ترین وضعیت توصیف کرد و اقداماتی که منجر به جان‌باختن غیرنظامیان می‌شود را محکوم کرد.
وی اظهار داشت: در این پیوند، روسیه با همه طرف های درگیری در خاورمیانه در تماس است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر پس از اقدامات ویرانگر منجر به فاجعه انسانی در غزه، با به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان و حمله به غیرنظامیان در بیروت و دمشق، اقدامات ضدبشری خود را در سایه حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا به اوج رسانده بود.
پیش از این، شماری از شخصیت های دینی و سیاسی جهان از جمله روسیه اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کرده‌اند.
در این پیوند، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم و اعلام کرده بود: هدف قرار دادن شهروندان لبنانی، عملا و به صورت ناگزیر منجر به موج جدیدی از خشونت منجر خواهد شد. بنابراین، مسئولیت کامل تشدید تنش های بعدی بر عهده اسرائیل است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز شامگاه سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. وی افزود:‌ این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود.
رئیس جمهور تصریح کرد:‌ نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.


روابط برلین و مسکو تقریبا به وضعیت صفر رسیده است
سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: روابط بین برلین و مسکو تقریباً به صفر رسیده و این مسأله به خواست روسیه نبوده است.
وی ادامه داد: در ظاهر هیچ موضوع مشترکی برای گفتگو میان مسکو و برلین وجود ندارد، اما پوتین همواره برای گفتگو آماده بوده و هست.
پسکوف با بیان اینکه برلین در مورد گفت‌وگوی تلفنی پوتین رئیس‌جمهور روسیه و شولتس صدراعظم آلمان درخواستی از مسکو نداشته است، یادآور شد: پوتین و شولتس از آخرین گفتگوی خود در سال 2022 هیچ تماسی با یکدیگر نداشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha